Wanneer je niet kan bellen of gebeld kan worden, kan dit verschillende oorzaken hebben. Ga eerst na of je geen gesprekken kan ontvangen (gebeld kan worden) of dat je geen uitgaand gesprekken kan opzetten (iemand anders kunt bellen). Wanneer je niet kan bellen maar wel gebeld kan worden, doorloop dan de stappen op deze pagina.
Kun je niet bellen en niet gebeld worden of kun je wél bellen maar niet gebeld worden? Klik dan op een van onderstaande handleidingen:
De FRITZ!Box staat standaard ingesteld in het Engels. In deze handleiding tref je daarom de Engelse benamingen. Mocht je de FRITZ!Box ingesteld hebben in het Nederlands, kijk dan naar de woorden tussen haakjes.
Stap 1
Controleer of je het gesprek ziet in de ‘Oproepen lijst’ van de FRITZ!Box. Dit kun je achterhalen door in te loggen op de FRITZ!Box via http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/. Klik vervolgens op ‘Telephony’ (Telefonie), ‘Calls’ (Oproepen). Controleer of het telefoonnummer waar je naartoe belt hier goed staat. Dit zou bijvoorbeeld ‘0612345678’ of ‘0031880115666’ moeten zijn. Zo niet, dan staan het ‘Landnummer’ en/of ‘Netnummer’ verkeerd. Dit kun je alsvolgt aanpassen:
Ga naar ‘Telephony’ (Telefonie), klik vervolgens op ‘Telephone Numbers’ (Eigen telefoonnummers). Kies voor het tabje ‘Line Settings’ (Aansluitingsinstellingen). Vul bij het landnummer in: ‘00’ ‘31’. Vul voor netnummer ‘0’ en dan ‘<jouw netnummer>’ in. In het voorbeeld vullen we ons netnummer ‘88’ in.
Stap 2
Ga na of in de FRITZ!Box of jouw telefoonapparaat ‘Uitgaande oproepen’ op jouw telefoonnummer mag uitvoeren. Dit kun je achterhalen door in te loggen op de FRITZ!Box via http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/. Klik op Telephony (Telefonie) en vervolgens op ‘Telephony Devices’ (Telefoonapparaten). Ga na of achter jouw apparaat onder ‘Telephone Number Outgoing’ (Telefoonnummer uitgaand) jouw telefoonnummer staat. Is dat niet het geval, vul dan jouw telefoonnummer hier in.