Naar de inhoud Naar het menu

Ik krijg een foutmelding, wat moet ik doen?

Op deze pagina worden de foutmeldingen uitgelegd. Een foutmelding bestaat uit een letter (prefix) en een nummer (foutcode). De letter geeft aan om welk apparaat-type het gaat. 

Prefixes

Type apparaat

Prefix

Voorbeeld foutmelding
AndroidAA100

iOS

PP100
WebWW100
TelevisieontvangerSS100
SmartTVCC100

Foutcodes

CodeTypeOnderdeelOmschrijvingOplossing
001INFOTv kijkenDe huidige zender maakt geen onderdeel uit van het abonnementSommige zenders zitten niet in het basispakket en kunnen via de aanbieder aangevraagd worden.
Is deze foutmelding te zien bij een standaard zender zoals NPO1 of RTL4 neem dan contact op met de helpdesk.
002WARNING

Tv kijken

De zenderlijst is leegEr horen altijd zenders in de lijst te staan, ook de zenders waarvoor geen abonnement is.
Haal de stroom van het apparaat en start opnieuw op. Als dit het probleem niet lost neem dan contact op met de helpdesk.
003INFOTv kijkenEr is een probleem met het decrypten van het TV-signaalHaal de stroom van het apparaat en start opnieuw op. Als dit het probleem niet lost neem dan contact op met de helpdesk.
004ERRORTv kijkenDe gevraagde content kan niet gevonden worden ('404')Doen andere zenders het wel?

Doen geen van de zenders met 'IP' naast de kanaalnaam het niet dan is er iets mis met het IPTV signaal toevoer:

  1. Is de televisieontvanger wel direct aangesloten op de modem? Niet alle switches hebben de juiste ondersteuning voor IPTV en kunnen het beeld verstoren of zelfs helemaal niet doorsturen.
  2. Als televisieontvanger direct is aangesloten herstart dan het modem.
Als dit het probleem niet lost neem dan contact op met de helpdesk.
006INFOTv kijkenNiet alle kanalen zijn beschikbaar op alle type apparaten. Soms door technische beperkingen maar vaak is er geen toestemming van de rechthebbenden.Alles mag op een televisieontvanger of SmartTV bekeken worden afgespeeld maar niet altijd op een PC, telefoon of tablet.
008WARNINGTv kijkenDeze content kan niet gecast worden.Neem contact op met de helpdesk.
017INFOTv kijkenTeletext kan op dit moment niet getoond worden.Niet alle zenders hebben tegenwoordig nog teletext.
018INFOTv kijkenDeze zender kan niet in dit land worden bekeken.Canal Digitaal is alleen binnen de EU te gebruiken.
Het gebruikte IP-adres staat buiten de EU geregistreerd of staat bekend als een VPN.
023ERRORTv kijkenEr is een probleem met het decrypten van het tv-signaal.Deze
foutmelding wordt getoond als het vermoeden bestaat dat er een poging is
geweest de televisieontvanger te 'hacken'.
050ERROROpnamesHet is niet mogelijk om een opname te plannen met een technische oorzaak.Neem contact op met de helpdesk.
051INFOOpnamesNiet genoeg vrije ruimte om deze opname te plannen.Maak ruimte vrij door (oude) opnames weg te gooien.
057WARNINGOpnamesHet is alleen mogelijk op een opname te maken van uit een gepauzeerd programma op te nemenProbeer de opname te maken vanuit de tv-gids.
060INFOOpnamesDit specifieke programma mag niet worden opgenomen.Het kan gebeuren dat de contenteigenaar geen toestemming geeft om bepaalde programma's op te nemen of als Uitzending Gemist aan te bieden.
061INFOOpnamesHet verwijderen van de opname is mislukt.Probeer eerst of de opname wel via een ander apparaat wel verwijderd kan worden. Neem anders contact met de helpdesk.
066ERROROpnamesDe opname kan niet worden afgespeeld.De opname (nog) niet verwijderen uit de mediatheek! Soms is het mogelijk om de backup opname te activeren Neem contact op met de helpdesk.
100INFOVerbindingHet aantal actieve devices voor deze klant is bereikt.

Momenteel heeft Canal Digitaal alleen een limiet op RTL zenders.

Controleer of de televisieontvanger(s) wel echt in standby staan.
101WARNINGVerbindingGeen internetverbindingControleer de lampjes achter op de televisieontvanger, de internetverbinding, de bekabeling, het modem, etc. 
102INFOVerbindingIn de instellingen van de app is kijken middels mobiele data uitgezet.In het menu 'Instellingen - Mobiele dataverbruik' staat de optie 'Alleen via Wi-Fi streamen' aan.
Let op. TV kijken kan een aanslag op de databundel zijn. De gebruikte bandbreedte kan in hetzelfde menu beperkt worden maar dat gaat wel ten koste van de beeldkwaliteit.
104INFOVerbindingDeze zender kan niet in dit land bekeken worden.Canal Digitaal is alleen binnen de EU te gebruiken.

Het gebruikte IP-adres staat buiten de EU geregistreerd of staat bekend als een VPN.
107WARNINGVerbindingEr is te weinig bandbreedte om een goed en vloeiend beeld te garanderen.Controleer de internetverbinding, bekabeling, modem, etc.
111INFOVerbindingDe televisieontvanger is niet goed geprovisioned.Neem contact op met de helpdesk.
112ERRORVerbindingDe gebruikte software is verouderd en niet meer compatible met de Canal Digitaal systemenIndien foutmelding bij televisieontvanger zet deze terug naar fabrieksinstellingen.
Controleer bij telefoon of tablet of er een nieuwe versie van de app beschikbaar is in de app store.
113ERRORVerbindingDe televisieontvanger is niet aan een klant gekoppeld.Neem contact op met de helpdesk.
114WARNINGVerbindingHet account is niet meer geldig of is geblokkeerd.Neem contact op met de helpdesk.
122ERROR

Verbinding

De televisieontvanger kan (tijdelijk) de systemen van Canal Digitaal niet bereiken.Neem contact op met de helpdesk.
123ERRORVerbindingDe televisieontvanger kan (tijdelijk) de systemen van Canal Digitaal niet bereikenDe televisieontvanger kan (tijdelijk) de systemen van Canal Digitaal niet bereiken.
130ERRORFirmware updateDe televisieontvanger kan niet controleren of het de juiste firmware heeft.Meestal is dit geen probleem. Neem contact op met de helpdesk als hierdoor geen tv gekeken kan worden.
131

INFO

Firmware updateEr is geen firmware update voor deze televisieontvanger bekend.Dit is geen probleem en kan genegeerd worden.
151ERRORUitzending GemistEen interne fout bij het afspelen van een Uitzending Gemist programma.Neem contact op met de helpdesk.
201INFOBegin GemistDit programma mag niet herstart worden.Dit is een rechtskwestie. Meestal per zender maar soms worden ook specifieke programma's geblokkeerd.
203INFOBegin GemistOp dit moment kan het Begin Gemist niet geactiveerd worden.Dit kan gebeuren als Begin Gemist vlak na het begin van het programma geactiveerd wordt.
205INFOBegin GemistDit programma is te lang bezig om nog herstart te worden.
206INFOBegin GemistOp dit moment kan het Begin Gemist niet geactiveerd worden.Dit kan gebeuren als Begin Gemist vlak na het begin van het programma geactiveerd wordt.
207

INFO

Begin GemistBegin Gemist wordt niet ondersteund op dit kanaal.Niet op alle kanalen wordt Begin Gemist ondersteund.
208INFOBegin GemistStarten van Begin Gemist voor dit programma is mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
250INFOPauzerenHet is niet mogelijk om dit type apparaat te pauzeren.
251WARNINGPauzerenDe maximale tijd voor het pauzeren is bereikt. Afspelen gaat weer beginnen.
252INFOPauzerenHet begin van de pauze buffer is bereikt. Verder terugspoelen kan niet.
253ERRORPauzerenFout bij het pauzeren van een live uitzending.
256INFOPauzerenOp dit moment is pauzeren niet mogelijk.
257INFOPauzerenPauzeren is niet mogelijk voor dit kanaal of programma informatie ontbreekt.
258INFOPauzerenDe rechteneigenaar staat pauzeren van dit programma niet toe.
300INFOFilms en SeriesHet is niet mogelijk om deze film of serie te casten.
301WARNINGFilms en SeriesEr is een configuratiefout bij deze film of serieNeem contact op met de helpdesk
302INFOFilms en SeriesFilms en series kunnen alleen op een televisieontvanger of SmartTV gehuurd worden.
303INFOFilms en SeriesDeze film of serie content kan niet op dit apparaat afgespeeld worden.Series en film mogen op een televisieontvanger of SmartTV afgespeeld maar niet altijd op PC, telefoon of tablet.
305WARNINGFilms en SeriesDe security status van dit apparaat kan niet geverifieerd worden.Dit apparaat kan ge-jailbreaked zijn en dan mag bepaalde films en series niet afgespeeld worden.
306INFOFilms en SeriesDe server met film of serie kon niet bereikt worden.Neem contact op met de helpdesk.
307WARNINGFilms en SeriesDe film of serie kon niet gedecrypted wordenNeem contact op met de helpdesk.
308INFOFilms en SeriesDeze film of serie kan niet op dit apparaat afgespeeld worden.Series en film mogen op een televisieontvanger of SmartTV afgespeeld maar niet altijd op PC, telefoon of tablet.
354ERRORInstellingenUpgrade van de televisieontvanger is mislukt.Probeer om de televisieontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Heeft dit geen effect neem dan contact op met de helpdesk.
365INFOInstellingenHet opslaan van de diagnostiek is mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
368INFOInstellingenUitstellen van firmware upgrade is niet mogelijk.
370INFOInstellingenHet maximum aantal favorietenlijsten is bereikt
371INFOInstellingenDe naam van deze favorietenlijst is al in gebruik bij deze klant.
372INFOInstellingenHet geselecteerd apparaat kan nog niet verwijderd worden van het account.
373INFOInstellingenHet maximum aantal gezinsleden is bereikt.
374INFOInstellingenEr is al een gezinslid met deze naam.
375INFOInstellingenEr heeft al een ander gezinslid deze avatar in gebruik.
400WARMINGRegistratieDe app kan niet met deze televisie gekoppeld worden.Neem contact op met de helpdesk.
401WARNINGRegistratieDe koppeling van de app met deze televisie is niet geldig.Neem contact op met de helpdesk.
402WARNINGRegistratieHet is niet gelukt om een registratie-email te versturen.Is het juiste e-mailadres gebruikt?
403WARNINGRegistratieRegistratie van SmartTV mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
404ERRORRegistratieRegistratie van gebruiker mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
405

ERROR

RegistratieHet registratieproces kan niet getoond worden.Neem contact op met de helpdesk.
406ERRORRegistratieRegistratie van SmartTV mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
407INFORegistratieTe veel apparaten op het account.De getoonde pop-up geeft ook de mogelijkheid om een apparaat wat niet meer gebruikt wordt te verwijderen.
408ERRORRegistratieRegistratie mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
450ERRORSmartTVDe verbinding tussen de app en de SmartTV is mislukt.Neem contact op met de helpdesk.
451ERRORSmartTVDe SmartTV kan geen verbinding maken met de app.Neem contact op met de helpdesk.
800ERRORVideospelerNetwerkfout tijdens het laden van contentDeze fout komt vaak doordat de informatie niet goed geladen kan worden.

Volg de instructie voor televisie problemen op deze pagina.


Deze foutmelding kan ook opgeven dat de content niet meer beschikbaar is.

815ERRORVideospelerDe video kan niet snel genoeg geladen worden:
  • Bij opstarten van video duurt het laden langer dan 15 sec.
  • Tijdens het kijken is er langer dan 60 sec geen content ontvangen
Deze melding komt vaak door problemen met de connectie naar het internet.

Volg de instructie voor televisie problemen op deze pagina.

904ERRORVideospelerHet geselecteerde programma of film kan niet bekeken worden.Neem contact op met de helpdesk.
910INFOVideospelerHet geselecteerde programma of film mag niet online bekeken worden van de contenteigenaar.
911INFOVideospelerHet geselecteerde programma of film kan (tijdelijk) niet bekeken worden.
912ERRORVideospelerHet geselecteerde programma of film kan (tijdelijk) niet bekeken worden.
913ERRORVideospelerHet geselecteerde kanaal of film kan niet op dit type device worden bekeken.De restricties beperken zich meestal tot het web, telefoon of tablets devices.
916INFOVideospelerDe optie 'Mobiele dataverbruik' staat uit.In het menu 'Instellingen - Mobiele dataverbruik' staat de optie 'Alleen via Wi-Fi streamen' aan.
Let op. Het kijken van tv kan een aanslag op de databundel zijn. De gebruikte bandbreedte kan in hetzelfde menu beperkt worden maar dat gaat wel ten koste van de beeldkwaliteit.
918INFOVideospelerLogin met een geldig account en wachtwoord.

919

INFOVideospelerVoer de pincode in.De standaard pincode is '1234'.
Probeer ook '0000'. Neem contact op met de helpdesk om de pincode resetten.
920INFOVideospelerVoer de pincode van de SmartTV kijken zelf in.
922ERRORVideospelerHet geselecteerde programma of film kan (tijdelijk) niet bekeken worden.
927INFOVideospelerGeen interactie mogelijk met SmartTV kijken.
928INFOVideospelerDe televisie staat in standby.
929INFOVideospelerGeen contact mogelijk met de televisie.
931INFOVideospelerOpname is al geplant.
932INFOVideospelerOpname wordt op dit moment verwerkt.
934INFOVideospelerHet is niet toegestaan om deze content op web, telefoon of tablet te bekijken.
935ERRORVideospelerHet geselecteerde programma of film kan niet bekeken worden door lokale audioproblemen.
936INFOVideospelerOp dit kanaal is het niet toegestaan om vooruit of achteruit te spoelen.Dit wordt bepaald door de contenteigenaren (op dit moment RTL en Talpa).
937INFOVideospelerOp dit kanaal is het tijdens reclames niet toegestaan om vooruit of achteruit te spoelen.Dit wordt bepaald door de contenteigenaren (op dit moment RTL en Talpa).
999ERRORVideospelerEen onbekende fout is opgetreden.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.