Naar de inhoud Naar het menu

Ik krijg een S002, S004, S815 of S999 error op de tv-ontvanger

Deze foutmeldingen geven aan dat er geen verbinding met de servers mogelijk is. De servers voorzien daarom de TV-ontvanger niet van data. In beide gevallen kun je het volgende doen om het op te lossen/te kijken waar het probleem zich bevindt.

Controleer de storingspagina voordat je aan de slag gaat om te kijken of er een storing bij ons bekend is.

Stap 1

Wij raadden aan om de volgende apparaten voor 20 seconden van de stroom te halen:

  1. Het modem.
  2. De TV-ontvanger.
  3. Andere netwerkapparaten die tussen het modem en de tv-ontvanger zitten.

Stap 2

Is de tv-ontvanger direct bekabeld aangesloten op het modem? Zo niet, zorg dan dat je deze direct bekabeld aansluit op het modem.

Toelichting: Er zijn switches die IGMP-snooping niet goed ondersteunen. Hierdoor komt het signaal niet aan bij de televisieontvanger.

Stap 3

Heb je een internetverbinding? Controleer of je wel gewoon kunt internetten. Kun je internetten? Mooi! Dan ligt het niet aan de internetverbinding.

Stap 4

Heeft de verbinding voldoende snelheid? Deze melding komt namelijk ook nog wel eens naar boven wanneer de internetverbinding via DSL niet voldoende snelheid haalt.

Controleer in het overzicht van het modem welke snelheid de verbinding nu haalt. Ga hiervoor naar http://192.168.178.1 of http://fritz.box en kijk in de 'Overview' of 'Overzicht' achter het kopje 'DSL". Staat de eerste waarde (↓) boven de 25Mbit/s dan zou dit geen probleem mogen zijn.

Stap 5

Controleer of er een update voor de FRITZ!Box beschikbaar is en voer deze uit. Zie hiervoor de instructie op de volgende pagina: Modem updaten.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.