Wil je geen huur meer betalen voor je modem? Dan kun je je modem voor een eenmalig bedrag overnemen. Als je een modem wilt overnemen, dan wordt het eenmalige bedrag na de verwerking in rekening gebracht en komt de € 2,00 (vanaf 1 januari € 3,00) per maand voor de huur te vervallen.
Welk modem je hebt kun je terug zien in de e-mail die we hebben gestuurd in het kader van de prijswijzigingen of op de onderkant van het modem.
In onderstaande tabel kan je zien wat het gaat kosten om jouw modem over te nemen. Wil je je modem overnemen? Stuur dan even e-mail naar helpdesk@freedomnet.nl met het onderwerp 'modem overnemen' waarin je aangeeft dat je graag je modem wilt overnemen, dan verwerken wij het.
Uitgifte modem | 2024 | 2023 | 2022 of eerder |
FRITZ!Box 5530
(nieuwprijs op
Fritzshop € 179,00 ) | € 100,00 | € 75,00 | € 50,00 |
FRITZ!Box 7590
(nieuwprijs op Fritzshop € 239,00 ) | € 125,00 | € 100,00 | € 75,00 |
FRITZ!Box 7590 AX
(nieuwprijs op Fritzshop € 239,00 ) | € 125,00 | € 100,00 | € 75,00 |
FRITZ!Box 7583
(nieuwprijs op Fritzshop € 319,00 ) | € 125,00 | € 100,00 | € 75,00 |
Waarom is het voor mij handig mijn modem over te kopen?
Door je modem over te kopen, bespaar je 3,- per maand. Mocht je modem in de toekomst kapot gaan, kan je altijd een nieuw modem huren of kopen via ons.
Ik wil mijn modem overnemen, hoe werkt dat?
Als je nu een huurmodem hebt, dan kan je deze overnemen. Je betaalt dan een eenmalig bedrag, zoals aangegeven in de tabel op deze pagina en betaal je uiteraard geen huur meer.
Als je je modem wilt overnemen, stuur dan een e-mail met 'modem overnemen' in het onderwerp. Geef in de e-mail aan dat je je modem wilt overnemen en vermeld ter verificatie je klantnummer, postcode, huisnummer en je mobiele telefoonnummer.
Mijn 7590 modem is geen AX, geldt de verhoging dan wel voor mij
De verhoging geldt zowel voor de 7590 als de 7590 AX. Beide modems kunnen, indien gewenst, overgenomen worden.
Hoe weet ik wanneer mijn modem is uitgeleverd
Dat is het jaar waarin we jouw modem naar je toe hebben gestuurd. Dit kan je vinden in je contract of in de mailcommunicatie met ons. Je hoeft het niet aan ons door te geven. Wij kunnen opzoeken hoe lang je het modem al hebt en zullen het juiste overnamebedrag factureren.
Ik wil mijn modem overnemen, maar wat gebeurt er als 'ie kapot gaat?
Vanaf de uitgifte van het modem heb je standaard 1 jaar garantie. Oudere modems vallen buiten de garantie. Wel kunnen we het modem nog aanbieden aan de fabrikant om te kijken of er nog extra garantie mogelijk is. Indien je modem stuk is, kan je altijd een nieuwe huren of kopen via ons. De FRITZ!Box modems bij Freedom kosten op dit moment tussen € 125,00 en € 200,00 en zijn altijd voordeliger via ons te bestellen dan bij bekende (online) elektronicazaken.”
M'n modem valt buiten de Freedom garantie van 1 jaar
Na 1 jaar kan je terecht bij AVM voor fabrieksgarantie
Ik wil overstappen op glasvezel, is het dan slim om mijn modem over te nemen?
Als je gaat overstappen op glasvezel, is de kans aanwezig dat je een ander modem nodig hebt dan het modem wat je nu hebt. Het is daarom niet verstandig om je huidige modem over te nemen. Als je overstapt op glasvezel kan je wel je modem kopen. Deze bieden we aan ver onder de reguliere consumentenprijs en daarmee spaar je dan wel de huur uit van € 3,00 per maand.
Tot wanneer kan ik mijn modem overnemen?
Door de prijsverhoging van de modems, vinden we het netjes om je de kans te geven het modem over te nemen. We bieden je de mogelijkheid om je modem over te nemen tot 1 februari 2025
Ik heb een Fritz!Box 5590, kan ik deze ook overnemen
Nee. We voeren de 5590 pas heel recent en hebben de huurprijs direct goed gezet zodat een prijsverhoging niet nodig is.
Krijg ik een factuur als ik m'n modem overneem?
Uiteraard krijg je een factuur. Dit kan een losse factuur zijn, maar in de meeste gevallen staat 'ie vermeld op je regeliere internet factuur. Het verwerken kan even duren, dus heb geduld.
Mijn huurmodem staat nog op de factuur
Het is mogelijk dat het huurmodem nog op een toekomstige factuur staat vermeld. Geen zorgen! De facturatie wordt automagisch rechtgetrokken. Eventueel te veel betaalde kosten krijg je terug zodra de overname is verwerkt.
Ik heb een mail gestuurd voor overname maar heb nog niets gehoord.
Dat kan kloppen, we zijn overspoeld met aanvragen, de verwerking is manueel. Wees gerust de mailbevestiging komt er aan.
Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?