Geef tijdens het bestelproces aan dat je gebruik wilt maken van de overstapservice en Freedom zegt je internetdiensten voor je op*. zodat je naadloos overstapt van je huidige provider naar Freedom Internet. Je hoeft in dat geval je huidige internetabonnement niet meer zelf op te zeggen. De datum is goed afgestemd tussen jouw huidige en nieuwe provider en je wordt bovendien niet geconfronteerd met mogelijk dubbele facturen.
De overstapservice is een dienst van vereniging Coin, waarbij verschillende providers zijn aangesloten. Die providers hebben een overeenkomst getekend waarin is afgesproken dat zij voor elkaar een abonnement mogen opzeggen om het voor de klant zo eenvoudig mogelijk te maken indien de klant dit wenst. De aangesloten providers moeten echter wel rekening houden met de opzegtermijn van een maand. Wanneer je ervoor kiest om Freedom jouw internetabonnement op te laten zeggen, is de opzegdatum minimaal vier weken nadat je bij ons hebt besteld.
* Hiermee bedoelen we dat Freedom alleen diensten opzegt die aan het internetabonnement verbonden zijn, zoals internet, VoIP (bellen via internet) en televisie over koper of glasvezel. Maak je bijvoorbeeld gebruik van Digitenne of satelliet tv, dan valt dat hier niet onder en dien je dit zelf op te zeggen.
Hieronder lees je de antwoorden op de veelgestelde vragen over Freedom Overstapservice.
Wordt Digitenne ook voor mij opgezegd met de overstapservice?
Nee, Digitenne is geen dienst die aan ‘internet hangt’. Je dient Digitenne daarom zelf op te zeggen.
Ik heb meerdere internetabonnementen op één bankrekening, wat nu?
In het bestelproces kun je aangeven om welke internetaanbieder het gaat, zodat Freedom weet welk internetabonnement opgezegd moet worden.
Vanaf welke datum zegt Freedom mijn abonnement op bij mijn huidige provider?
Freedom dient rekening te houden met een opzegtermijn van een maand. Wanneer je de bestelling bij Freedom hebt geplaatst en aangevinkt hebt dat je gebruik wilt maken van de overstapservice, dan is de opzegdatum minimaal een maand later. Uiteraard ontvang je van ons hier een bevestiging van.
Wanneer je een pre-order hebt besteld, dan zeggen we je contract bij je huidige provider pas op op het moment dat we precies weten vanaf wanneer we je aan kunnen sluiten.
Geldt de overstapservice ook voor andere diensten zoals hosting en een mobiel abonnement?
Nee, de overstapservice geldt niet voor deze diensten. Check dus goed bij de provider waar je deze diensten afneemt, wat hiermee gebeurt op het moment dat je overstapt.
Kan ik elk moment overstappen?
Het ligt aan de contractduur van je huidige provider of je elk moment kunt en/of wilt overstappen. Heb je een jaarcontract afgesloten, maar zit je inmiddels langer dan een jaar bij die provider? De opzegtermijn is in dat geval een maand. Dit is ook de periode waar de overstapservice van Freedom rekening mee houdt. De overstap zal dan vlekkeloos verlopen.
Wanneer je contractduur van je huidige provider nog niet is afgelopen, dan krijgen wij automatisch een melding wanneer je de overstapservice van Freedom gebruikt en nemen we contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Je kunt altijd onder een contract uit, maar mogelijk zijn hier kosten aan verbonden.
Ps. wist je dat wanneer de provider aangeeft de prijzen te verhogen, je eerder onder je jaarcontract uit kunt? In dat geval heb je nog maar een maand opzegtermijn.
Kan ik ook gebruikmaken van de overstapservice wanneer ik ga verhuizen?
Nee, dat kan niet. Wanneer je verhuist, dan dien je zelf je abonnement op te zeggen bij je huidige provider. Dit komt omdat het om twee verschillende adressen gaat.
Kan ik ook gebruikmaken van de overstapservice, wanneer ik een zakelijk abonnement heb?
Nee, je kunt dan geen gebruikmaken van de overstapservice. Wanneer je een zakelijk abonnement hebt dan dien je deze zelf op te zeggen.
Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?