Naar de inhoud Naar het menu

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Hieronder lees je hoe je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen voor een @freedom.nl mailadres of een mailadres van een domein aangemaakt op MIJNFreedom wanneer je je wachtwoord vergeten bent. We gebruiken hier als voorbeeld een Freedom e-mailadres. De procedure is hetzelfde voor je eigen domein e-mailadres. 

Weet je je wachtwoord nog wel, maar wil je deze graag wijzigen? Dan kan dat makkelijker via MIJNFreedom. Je vindt hier de stappen.

Let op: deze instructies gelden alleen voor je @freedom.nl e-mailadres of een e-mailadres voor je eigen domein bij Freedom. Gebruik je ander e-mailadres zoals bijvoorbeeld @gmail.com, ga dan naar de desbetreffende partij om te kijken hoe je daar je wachtwoord kunt wijzigen.

Houd je mobiele telefoon bij de hand, je ontvangt namelijk gedurende het proces per sms een code op het mobiele nummer dat je aan ons hebt doorgegeven.

Stap 1

Ga naar MIJNfreedom en klik op 'Wachtwoord vergeten?' onder de invulvelden.

Stap 2

Vul hier het e-mailadres in waarvan je het wachtwoord bent vergeten. Klik vervolgens op de blauwe knop ‘Verstuur instructies’.

Let op: deze procedure geldt alleen voor e-mailaccounts die bij ons geregistreerd zijn, dus het Freedom e-mailadres of eigen domein e-mailadres. Je kunt hier dus NIET het wachtwoord resetten van bijvoorbeeld je @gmail.com e-mailadres.

Stap 3

Je ontvang nu een SMS op je mobiele telefoon met een verificatiecode. Deze ontvang je op het 06-nummer dat gelinkt is aan je e-mailadres. Deze code is 15 minuten geldig.

Heb je geen SMS ontvangen? Controleer of je het @freedom.nl e-mailadres hebt ingevuld waarvan je het wachtwoord wilt resetten. Staat er het juiste e-mailadres en krijg je alsnog geen SMS? Neem dan contact op met de helpdesk via 088-0115666 of via helpdesk@freedomnet.nl. Geef in de mail een aantal gegevens door, zodat de helpdesk je account kan verifiëren en je verder kan helpen, dit betreffen de volgende gegevens:

  • Het Freedom e-mailadres;
  • Het klantnummer (Fxxxxxxx) (te vinden op de homepagina van MIJNFreedom of op je contract);
  • Het postcode en huisnummer van je huidige internetabonnement.

Stap 4

Je komt nu op het scherm om je wachtwoord te wijzigen.

Vul in het vakje onder ‘Reset token’ de verificatiecode in die je per SMS hebt ontvangen. Let op, vul alleen de code in en niet de #. Je e-mailadres staat al ingevuld. Je kunt vervolgens een nieuw wachtwoord invullen onder ‘nieuw wachtwoord’.

Klik vervolgens op ‘Wachtwoord opslaan’.

Stap 5

Je wordt nu doorgestuurd naar MIJNfreedom en bent meteen ingelogd. Bovenin zie je een groene balk met de tekst 'Je wachtwoord is succesvol aangepast, je bent nu ingelogd’. Je nieuwe wachtwoord is nu aangemaakt en je kunt hiermee inloggen op MIJNfreedom en de webmail.

Dit wachtwoord hoort alleen bij het e-mailadres dat je in deze procedure hebt ingevuld, dus niet bij je andere e-mailadressen.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.