Het anonieme e-mailadres wat je van Freedom krijgt (het sinenomine adres) is een adres die je kunt gebruiken wanneer je bijvoorbeeld een e-mailadres op moet geven op een website waar je liever niet je echte eigen e-mailadres wilt achterlaten.
Freedom gebruikt ook tijdelijke anonieme e-mailadressen naar onze partners. Denk hierbij bijvoorbeeld aan BNS die de hardware voor Freedom verstuurd. Deze tijdelijke e-mailadressen zijn ook te vinden -wanneer deze nog gebruikt worden- via het onderstaande stappenplan.
Het anonieme e-mailadres is een alias voor je @freedom.nl e-mailaccount. Het adres kun je niet zelf aanpassen.
Stap 1
Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres waarvoor je instellingen wilt aanpassen. In de meeste gevallen is dit het hoofd @freedom.nl e-mail adres die je hebt gekregen of hebt aangevraagd bij de bestelling van de internetverbinding.
Zijn er instellingen die je wilt aanpassen voor een e-mail account? Log dan met het e-mail adres voor dit e-mail account in en het wachtwoord wat je hiervoor hebt.
Wachtwoord vergeten?
Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je het wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen. Instructies voor het wijzigen van je wachtwoord kun je vinden op de pagina: Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Stap 2
Klik twee keer op het kopje 'Mijn mailbox' in het menu.

Stap 3
Rechts onder in het overzicht zie je het kopje "Je anonieme e-mailadres".
Hier staat je anonieme e-mailadres (1) en je eventuele tijdelijke anonieme e-mailadressen (2).
Bij de tijdelijke e-mailadressen zie je ook voor welke partij deze gebruikt worden en wanneer deze adressen zullen vervallen ("Disable at"). Deze adressen worden aangemaakt bij deze partijen, zodat we je @freedom.nl adres niet door hoeven te geven aan deze partijen, maar wel dat je de mailtjes netjes op je @freedom.nl adres ontvangt.
