Wanneer het oproepen van de FRITZ!Box pagina niet werkt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Bekijk hieronder welk probleem bij jou aan de orde is, zodat je kunt zien hoe je dit het beste kunt verhelpen.
Geen verbinding met de FRITZ!Box.
- Zorg dat je bekabelt een verbinding maakt met de FRITZ!Box op een LAN-poort. Deze zijn geel gekleurd. Je kan ook draadloos verbinden om de pagina te benaderen. Krijg je draadloos ook geen verbinding? Kijk dan eerst op de pagina “Internet werkt niet/niet naar behoren”.
- Herstart de FRITZ!Box. Dit doe je het gemakkelijkste door de FRITZ!Box 20 seconde van het stroom af te halen.
- Probeer de pagina te benaderen met een andere webbrowser of een ander apparaat.
Ik heb wel een bekabelde verbinding, maar ik krijg geen IP-adres.
- Dan moet je mogelijk het modem benaderen via het Nood IP. Gebruik hiervoor de instructie “Nood IP instellen”.
- Wanneer bovenstaande niet werkt, zorg dat de WLAN uitstaat op het modem en koppel andere netwerkapparaten af van de FRITZ!Box. Doe dit door de netwerkkabels uit de FRITZ!Box te halen en probeer dan nogmaals de pagina te benaderen. Soms geven andere apparaten een verstorend signaal in het netwerk. Het kan zijn dat je nogmaals de FRITZ!Box van het stroom moet afhalen.
- Wanneer dit allemaal niet lukt, dan kun je het beste de FRITZ!Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Volg hiervoor de instructie “Hoe stel je de FRITZ!Box opnieuw in?”. Met een analoge telefoon kan je via de FON-poort vaak de FRITZ!Box weer benaderbaar maken.