Wanneer je je Freedom internetabonnement opzegt, dan moet je rekening houden met een aantal dingen. Op deze pagina leggen we je uit waar je rekening mee moet houden.
Let op, zeg je je mailabonnement op? Dan gelden er andere termijnen. Kijk in dat geval op de pagina: Waar moet ik rekening mee houden, als ik mijn Freedom Mail-abonnement opzeg?
E-mailaccount
Bij je internetabonnement van Freedom ontvang je een @freedom.nl
e-mailadres. Wanneer je je abonnement stopzet, is dit e-mailadres nog zes
maanden na de definitieve opzegdatum te gebruiken. Daarna worden alle
e-mails, contactpersonen en andere informatie staat op je account
staat, verwijderd. Ook worden e-mails die naar dit e-mailadres toegestuurd
worden, niet meer doorgestuurd naar je contact e-mailadres.
Wil je toch wel een e-mail abonnement blijven houden? Geef dit dan aan bij de opzegging.
Wat kun je doen?
1. Zorg dat je de e-mails die je ontvangt op je @freedom.nl e-mailadres, automatisch doorgestuurd worden naar je nieuwe e-mailadres. Let op: dit kan tot uiterlijk zes maanden na het stopzetten van je abonnement. Daarna worden de e-mails niet meer doorgestuurd, maar verwijderd.
2. Wil je e-mails bewaren? Exporteer dan je e-mails via MIJNFreedom.
3. Wil je de contactpersonen in je adresboek bewaren? Exporteer dan je adresboek via webmail.
4. Laat je contacten weten op welk e-mailadres ze je kunnen bereiken.
Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
- We kunnen e-mailadressen na de opzegging nog een maand lang heractiveren. Hierna komen deze vrij om weer te registreren.
- Heb je extra e-mailadressen aangemaakt via MIJNFreedom? Pas dan stap 1, 2, 3 en 4 toe zoals beschreven onder het kopje 'e-mailaccount'.
- Indien je aliassen hebt aangemaakt voor je e-mailadres, dan worden
deze verwijderd. Zorg dat je nieuwe aliassen aanmaakt en de oude alias
vervangt op de plekken waar je ze hebt gebruikt.
Voorbeeld:
Je hebt voor je account op Bol.com een alias gebruikt. Wijzig hier je oude alias in een nieuwe alias die gekoppeld is aan je nieuwe e-mailadres. - Heb je een domeinnaam bij Freedom? Verhuis deze dan naar een andere provider.
- Ben je Founding Member? Dan komt dit ook te vervallen.
Internet
Wanneer we een internetverbinding voor je opzeggen zullen we op de geplande datum de internetverbinding opzeggen. Hierbij valt het einde van het abonnement samen met de datum dat de verbinding is afgesloten.
Waar moet ik rekening mee houden?
- Zeg je op binnen het jaarcontract. Dan kan het zijn dat we een eindrekening sturen voor de resterende termijn.
- Stuur de hardware terug die je van Freedom huurt. Je krijgt na de datum dat de opzegging plaatst vindt, een mail met de gegevens voor het terugsturen van de hardware.
- Maak je geen gebruik van de overstapservice bij de nieuwe provider? Dan kan het zijn dat je zonder internet komt te zitten op de dag dat de opzegging gepland staat. De verbinding is voor Freedom niet binnen korte tijd weer 'aan' te zetten. Duurt het overstappen naar de andere aanbieder toch langer? Geef dat ruim van tevoren aan bij Freedom, zodat we de datum kunnen verzetten.
- Maak je gebruik van een IPv4-subnet? Dan zal deze ook komen te vervallen. Deze kan niet meegenomen worden naar een andere provider.
Televisie
Wanneer je de internetverbinding opzegt bij Freedom zullen we ook het televisie abonnement bij Canal+ stop zetten. Dit abonnement is niet zonder een internetabonnement aan te houden bij Freedom.
Waar moet ik rekening mee houden?
- Heb je in de laatste maand nog betaalde films gehuurd? Dan kan het zijn dat je na opzegging een losse factuur krijgt met hierop de kosten voor de huur van de films.
Bellen
Wanneer je de internetverbinding opzegt bij Freedom zullen we ook het bellen abonnement stop zetten. Dit abonnement is niet zonder een internetabonnement aan te houden bij Freedom.
Waar moet ik rekening mee houden?
- Heb je een vast telefoonnummer bij Freedom? Deze kan je mee nemen naar je nieuwe provider. Dit noemen we een 'portering'. Dit regelt de nieuwe provider voor je.
- Bij het opzeggen van je internetabonnement zullen we ook het bellen-abonnement opzeggen. Laat je het telefoonnummer niet porteren, dan zal deze 60 dagen na de beëindiging van het abonnement komen te vervallen.
- Belkosten kunnen we pas aan het einde van de facturatieperiode bepalen. Hierdoor kan het zijn dat je na de laatste factuur nog een factuur voor de belkosten ontvangt wanneer er in de laatste periode nog gebruik gemaakt is van de vaste telefonie.