Naar de inhoud Naar het menu

Het beeld van de tv-ontvanger hapert, wat moet ik doen?

Het haperen en stilstaan van het beeld (en geluid) op de televisieontvanger of de TV-App kan verschillende oorzaken hebben. Met het volgende stappenplan kun je uitzoeken wat de oorzaak is, zodat je het probleem kunt oplossen.

Controleer de storingspagina voordat je aan de slag gaat om te kijken of er een storing bij ons bekend is.

Stap 1

Wij raden aan om de volgende apparaten voor 20 seconden van de stroom te halen:

  1. Het modem.
  2. De tv-ontvanger.
  3. Andere netwerkapparaten die tussen het modem en de TV-ontvanger zitten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: een netwerk switch, stroomnetwerk adapters, wifi repeaters, etc.

Stap 2

Controleer of je ook storingen ervaart met je internetverbinding. Zo ja, doorloop dan deze stappen.

Stap 3

Sluit de tv-ontvanger direct bekabeld aan op de modem, zonder stroomnetwerkadapters of andere netwerkapparatuur ertussen. Sluit daarnaast de tv-ontvanger het liefste met een nieuwe netwerkkabel aan.

Dit doen we om de eventuele tussenliggende apparaten uit te sluiten. 

Stap 4

Gebruik je stroomnetwerk adapters (denk hierbij aan Devolo's of Homeplugs)? Haal deze dan uit het stopcontact. Deze kunnen namelijk zelfs zonder aangesloten te zijn op de modem storing veroorzaken op de internetverbinding.

Stap 5

Sluit de tv-ontvanger direct via een HDMI-kabel aan op de televisie.

Stap 6

Controleer of er een update voor de FRITZ!Box beschikbaar is en voer deze uit. Zie hiervoor de instructie op de volgende pagina: Modem updaten.

Geen problemen meer? Het probleem zat in je eigen netwerk.

Nog steeds problemen? Neem contact met ons op via mail helpdesk@freedomnet.nl of per telefoon via: 088-0115666.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.