Naar de inhoud Naar het menu

Hoe activeer ik het account van de Canal+ TV-App?

Je hebt een account nodig om de app van Canal+ te gebruiken op je telefoon of om Live tv via je webbrowser te bekijken. Deze kun je ongeveer 24 uur na oplevering van je internetverbinding (inclusief televisie) activeren.

We leggen je hier uit hoe je makkelijk dit account kunt activeren.

Mogelijk staat in deze instructie en in de MIJNfreedom omgeving nog de naam Canal Digitaal. Dit is vanwege een lopende aanpassen van de naam naar Canal+ nog niet overal aangepast.

Stap 1

Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres dat je hebt gekregen bij het aanvragen van je internetabonnement van Freedom (@freedom.nl e-mail adres). Ben je nog nooit ingelogd of ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je je wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen.

Bekijk ook de pagina "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" voor instructies. 


Stap 2

Klik links in het menu op het 'hamburgermenu' (de streepjes) om het menu uit te klappen wanneer het menu nog niet uitgeklapt is.

Stap 3

Klik links in het menu op 'Canal+' (1) en kies voor de optie 'Canal+ TV App' (2). 

Stap 4

Klik op het e-mailadres om de lijst van e-mailadressen te zien waaraan je het account kunt koppelen. Let op! Je kunt je Canal+ account maar aan één e-mailadres koppelen. Selecteer er eentje of laat hem op het standaard (hoofd)account staan.

Stap 5

Vul bij 'Wachtwoord' het wachtwoord in waarmee je het account wilt beveiligen.

Voorwaarden wachtwoord:

  • Niet langer dan 20 tekens
  • Geen speciale tekens gebruiken*

*sommige speciale tekens worden wel geaccepteerd, maar kunnen ervoor zorgen dat het wachtwoord niet bruikbaar is. Wij raden daarom aan geen speciale tekens te gebruiken.

Stap 6

Klik op ‘Opslaan’.

Nadat het account geactiveerd is kun je inloggen op de App van je telefoon of op je SmartTv. Ook kun je via de webbrowser Live tv kijken.

Houd er rekening mee dat je maximaal 10 apparaten tegelijk mag gebruiken met dit account. Je kunt eventueel oude aanmeldingen opruimen via de instellingen in de App.

Werkt het account niet nadat je het wachtwoord ingesteld hebt of aangepast hebt? Voer de bovenstaande stappen dan nogmaals uit. 

Tips:
- Let op dat het wachtwoord geen speciale tekens bevat. Deze worden soms wel en soms niet geaccepteerd door Canal+.
- Selecteer een ander e-mail adres om het account aan te maken. Is het e-mail adres al eens gebruikt voor een account bij Canal+ zelf, dan kan het zijn dat deze niet nogmaals geactiveerd kan worden voor het kijken in de Canal+ app via Freedom.
- Kom je er echt niet uit, neem contact op met de helpdesk van Freedom via het contactformulier of telefonisch via 088-0115666. De openingstijden kun je vinden op onze contactpagina.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.