Naar de inhoud Naar het menu

Wat te doen in geval van een overlijden?

Wanneer iemand overlijdt en je als nabestaande het abonnement wilt stopzetten of wijzigen, dan vragen we je het volgende te doen:

Stap 1

  • De postcode en huisnummer;
  • Het klantnummer (Fxxxxxxx). Het klantnummer kan je vinden door met het hoofdaccount in te loggen op: https://mijn.freedom.nl/. Met het ‘hoofdaccount’ bedoelen wij het e-mailadres dat is aangemaakt bij het plaatsen van de bestelling bij Freedom.
  • Het @freedom.nl e-mailadres van het hoofdaccount of het bij ons bekende contact e-mailadres.

Kun je niet (alle) gegevens vinden? Bel ons dan gerust via 088-0115666.

Stap 2

Stuur al deze gegevens ter verificatie per mail naar helpdesk@freedomnet.nl of per brief naar tt Melissaweg 23-25, 1033SP Amsterdam. Op deze manier kan de helpdesk nagaan of dit het juiste account is.

Stuur ook een kopie van de akte van overlijden mee.

Laat in deze e-mail of brief ook weten vanaf wanneer de opzegging ingediend mag worden en of het om het hele abonnement gaat of een deel.

Stap 3

Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging van de opzegging of wijziging.

Stap 4

Op de datum die genoemd is in de bevestiging ontvang je van ons een e-mail waarin staat dat de opzegging/wijziging is afgerond.

Stap 5

Indien de overledenen apparatuur van Freedom heeft gehuurd zoals bijvoorbeeld een modem of tv-ontvanger, dan vragen we je dit naar ons retour te sturen.

Graag ontvangen wij de apparatuur in een stevige verpakking retour op onderstaand retouradres. Elk apparaat heeft een unieke code waaraan wij kunnen zien bij welk abonnement het hoort. Je hoeft daarom geen persoonlijke informatie aan de retourzending toe te voegen.

We begrijpen dat dit een lastige tijd is waarin veel geregeld moet worden. De retourtermijn voor het terugsturen van de apparatuur is daarom een maand i.p.v. een week.

Retouradres
BNS Data Logistics
Retouren
Antwoordnummer 42
4100VP Vianen

Stap 6

Mogelijk ontvang je nog een laatste factuur van ons per e-mail. De eventueel te veel betaalde kosten worden weer teruggestort op de bankrekening die bij ons bekend is.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.