Heb je al gekeken op onze helpdeskpagina? Daar vind je veel handleidingen en antwoorden op vragen. Kom je er niet uit of staat je vraag er niet bij? Vul dan hieronder het contactformulier in of stuur ons een e-mail via helpdesk@freedomnet.nl!
Wil je graag direct geholpen worden, dan kun je ons bellen op 088-0115666. De openingstijden kun je vinden op onze contactpagina.
Het is handig om voordat je contact op neemt met Freedom een kleine checklist door te lopen om te kijken of je de informatie duidelijk op een rijtje hebt, zodat je zo snel en goed mogelijk geholpen kan worden. Hierbij een korte checklist:
1. Gegevens bij de hand?
Uitleg uitklappen
Denk hier bijvoorbeeld aan:
- Postcode en huisnummer
- F-nummer (klantnummer bij Freedom)
- @freedom.nl e-mailadres of contact e-mailadres.
- Bij ons bekende 06-nummer of VoIP-nummer (als je met ons belt zien we je nummer al, wanneer je met nummerherkenning belt)
- Wil je een ONT registreren, houd dan het PON serienummer bij de hand. Deze begint altijd met 4 letters (kan ook in HEX geformuleerd staan).
2. Is je vraag duidelijk te stellen?
Uitleg uitklappen
Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
- Is er een foutcode of fout tekst zichtbaar? Schrijf deze op of maak een schermafbeelding.
- Sinds wanneer ervaar je het probleem en met welke frequentie?
- Wat zijn de stappen die je nam waardoor je een probleem kreeg of vastliep?
- Welke apparaten hebben een probleem of wil je informatie over hebben?
- Hebben meerdere apparaten hetzelfde probleem?
- Op welke website of URL heb je het probleem?
- Over welke e-mailadres of domein gaat de vraag?
3. Wat heb je zelf al gedaan?
Uitleg uitklappen
Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
- Apparaten herstart (modem, computer, switches)?
- Bekabeling gecontroleerd of vervangen?
- Heb je gecontroleerd of er toevallig een storing in de buurt is?
- Heb je de instructies op de helpdesk pagina’s gevonden en uitgevoerd?
- Staat het antwoord op je vraag mogelijk op de community van Freedom?
4. Heb je al eerder contact met Freedom opgenomen voor hetzelfde probleem?
Ja, via e-mail? Houd dan het ticketnummer bij de hand of beantwoord dan de e-mail.
Ja, telefonisch? Refereer in het telefoongesprek naar het vorige gesprek dat je hebt gehad.
Uitleg uitklappen
Let op: Heb je al per mail contact met ons, dan adviseren we om de communicatie per mail voort te zetten. Zo zorgen we ervoor dat maar 1 collega met het probleem bezig is en het probleem zo goed en snel mogelijk kan oplossen. We houden je dan bij updates op de hoogte per mail, bellen voor een update op de mail is dan niet nodig.