Naar de inhoud Naar het menu

Mogelijk heb je helemaal geen internet en komt dit door en storing. Bekijk eerst of er een storing bekend is bij Freedom, je kunt dat zien op de pagina storingen. Is er geen storing bekend, loop dan onderstaande punten na.

Het kan natuurlijk gebeuren dat je geen verbinding meer hebt met het Wifi-netwerk. Er zijn veel factoren die hiervoor kunnen zorgen dus soms is het even zoeken. Controleer altijd eerst of de Wifi aan staat op de FRITZ!Box. Dit zie je op de FRITZ!Box zelf aan het ‘WLAN’ lampje. Staat het lampje aan? Vervolg de stappen hieronder. Staat dit lampje uit? Druk 1x op de knop naast het lampje. Na ongeveer een minuut zal het draadloze netwerk beschikbaar zijn.

Heeft het apparaat eerder wel verbinding gehad met het Wifi? Zo ja, ga dan door naar stap 5:

Stap 1

Ondersteunt jouw apparaat de Wifi van de FRITZ!Box? Bekijk de handleiding van het apparaat en ga na of het apparaat Wifi ondersteunt op kanaal 2,4GHz en/of 5GHZ(Wifi 4/5/6). Volg deze instructie om eventueel het kanaal aan te passen.

Stap 2

Welke beveiliging ondersteunt het apparaat? Soms kan jouw apparaat niet overweg met WPA3, ga dit na in de handleiding en pas het eventueel aan in de FRITZ!Box

Stap 3

Controleer of de Wifi niet boven of onder een bepaald kanaal kan zitten om verbinding te maken. Soms zijn apparaten uit het buitenland namelijk niet gebouwd voor een kanaal boven 100 op het 5GHz standaard. Volg deze instructie om eventueel het kanaal aan te passen.

Stap 4

Zorg dat de FRITZ!Box nieuwe draadloze verbindingen kan accepteren. Deze vind je onder ‘Wifi’ > ‘Security’ en vervolgens onderaan de pagina.

Stap 5

Controleer of je op een ander apparaat wel Wifi hebt. Check bijvoorbeeld je mobiel of tablet.

Stap 6

Ga na of een ander apparaat wel (opnieuw) verbinding kan krijgen met de Wifi.

Stap 7

Ga na of je op het apparaat nog wel andere netwerken ziet. Zo kan je zien of er nog wel signaal wordt opgepakt door het apparaat. Hieronder een paar voorbeelden van de overzichten.

Stap 8

Zorg dat je jouw opgeslagen Wifi-netwerk vergeet. Je kan op het apparaat opgeslagen netwerken vinden. Kies daar jouw netwerk en ‘vergeet’ of ‘verwijder’ deze. Probeer het apparaat daarna weer met het Wifi-netwerk te verbinden. Je zal wel opnieuw het wachtwoord moeten invoeren.

Heb je alle bovenstaande stappen nagelopen maar krijg je met geen enkel apparaat verbinding? Ga dan over op het terugzetten van de fabrieksinstellingen op de FRITZ!Box. Je vindt de instructie om dat te doen hier.

Lukt het wel om verbinding te krijgen met andere apparaten, maar één apparaat niet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij dat apparaat zelf. We raden je aan de winkel of leverancier te benaderen voor hulp.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.