Ja, je krijgt een vast IPv4 adres (/32) en een IPv6 range (/48).
Via welke leveranciers leveren jullie een internetverbinding?
Zie de pagina over netwerken en prijzen om te zien over welke netwerken Freedom een verbinding kan leveren. Wil je weten of we op jouw adres internet kunnen leveren, doe dan de postcodecheck.
We zijn altijd bezig om hier meer aanbieders en technieken aan toe te voegen. Wanneer je je gratis abonneert op de nieuwsbrief, blijf je ook hiervan op de hoogte.
Leveren jullie ook zakelijke internetdiensten?
Ja, Freedom Internet levert internetverbindingen voor de kleine ondernemers. Ga naar https://freedom.nl/klant-worden om een internetverbinding te bestellen of om te kijken welke verbinding er op jouw adres beschikbaar is.
Mag ik mijn eigen modem gebruiken?
Ja, je mag bij Freedom je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden
echter geen ondersteuning op de werking en instellingen hiervan. Wel
kunnen we de instellingen doorgeven voor ons netwerk. Deze kun je vinden
bij de algemene instellingen voor onze internetverbindingen.
Let er op dat je wanneer je eigen apparatuur gebruikt ook zelf
verantwoordelijk bent voor de aansluitmaterialen (en eventuele
apparaten.)
Ook kun je natuurlijk altijd de community van Freedom raadplegen voor informatie en ondersteuning van andere Freedom klanten.
Wanneer ontvang ik mijn hardware?
De FRITZ!Box modem en de eventuele tv-ontvanger(s) versturen we één week voor de plandatum. Je krijgt een Track & Trace code opgestuurd naar het opgegeven contact adres en jouw @freedom.nl e-mailadres.
De hardware wordt verzonden via DHL.
Wat is WiFi?
WiFi is de verzamelnaam voor draadloze netwerken. Een WiFi-netwerk werkt eigenlijk hetzelfde als een bedraad computernetwerk, maar dan draadloos. Het verzenden en ontvangen van gegevens gebeurt door middel van radiogolven.
Kan ik de modem in bridge zetten?
Nee. De FRITZ!Box is niet als bridged modem te gebruiken.
Ja, je kunt op elke internetverbinding van Freedom een subnet bestellen. Kijk voor meer informatie op https://freedom.nl/diensten/subnet
Leveren jullie ook NTU's voor de glasvezelverbindingen?
Freedom levert zelf geen NTU's (Network Termination Unit). Heb je een NTU? Dan is deze mogelijk geplaatst door je netwerkleverancier of ben je hier zelf verantwoordelijk voor.
NTU's die je van een vorige provider mee hebt genomen kan Freedom niet ondersteunen. Mocht jouw NTU defect gaan ben je ook zelf verantwoordelijk voor het vervangen hiervan wanneer je gebruik wilt maken van een NTU.
Uitzonderingen hierin zijn de NTU's die geplaatst worden door Glasvezel Helmond of op het aQuestora netwerk. Deze worden geplaatst door de netwerkleverancier en kunnen ook door hun vervangen worden.
Voor ONT's (Optical Network Terminal) op GPON en XGSPON is dit anders geregeld. Hier wordt de hardware geregeld door de netwerkleverancier of door Freedom zelf.
Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?
Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of
ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.