Naar de inhoud Naar het menu

Hoe stel ik Thunderbird in op mijn laptop of computer?

Volg het stappenplan hieronder. Lees eerst de stappen even door, voordat je aan het proces begint. De instellingen zijn hetzelfde voor zowel een @freedom.nl als een @eigendomein.nl e-mailaccount. In de voorbeelden gaan we uit van een @freedom.nl e-mailaccount. Voor je eigen domein vervang je het @freedom.nl e-mailaccount voor het e-mailaccount van je eigen domein.

Stap 1

Open het e-mailprogramma Thunderbird. Druk op het hamburger menu (1) en vervolgens op ‘Accountinstellingen’.(2)

Stap 2

Stap 2: Er opent een nieuw tabblad. Klik linksonderin op ‘Accountacties’ (1) en vervolgens op ‘E-mailaccount toevoegen…’.(2).

Stap 3

Ook na deze stap opent er een nieuw tabblad. Hier vul je jouw gegevens in.

  • Uw volledige naam = Jouw gekozen naam waarmee je uitgaand mailt. (1)
  • E-mailadres = jouw @freedom.nl of @eigendomein.nl adres. (2)
  • Wachtwoord = Het wachtwoord waarmee je ook inlogt op webmail.freedom.nl met dit e-mailadres. (3)

Nadat je alles hebt ingevuld, druk op de knop ‘Doorgaan’. (4)

Stap 4

Thunderbird vindt automatisch de juiste gegevens voor de IMAP- en SMTP-server. Je zou hetzelfde moeten zien als op de afbeelding. Komen de gegevens overeen met de afbeelding? Druk dan op de knop ‘Gereed’. Zo niet, dan kun je de gegevens die je ziet in de afbeelding overnemen. 

Stap 5

Tot slot zie je staan: ‘Account met succes aangemaakt’. Druk onderin op de knop ‘Voltooien’.

Stap 6

Jouw e-mails vind je terug op het eerste tabblad. Je kunt er ook voor kiezen nog meer e-mailadressen toe te voegen. Volg dan de stappen opnieuw. 


Wil je een e-mailadres toevoegen van een andere partij? Volg dan de stappen van die partij, om het e-mailadres toe te voegen. 

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.