Naar de inhoud Naar het menu

Hoe bestel ik een abonnement bij Freedom?

Het bestellen van een internetabonnement bij Freedom Internet kan alleen via de website. In onderstaand stappenplan leggen we uit hoe je een abonnement kunt aanvragen. Bij Freedom is de internetverbinding altijd de basis, die je optioneel kunt aanvullen met televisie en bellen. 

Stap 1

  • Ga naar de website van Freedom, en klik op 'Bestellen'.
  • Vul de postcode in met het huisnummer en eventueel een toevoeging als a, b, hs
  • Klik op de roze knop 'Check Beschikbaarheid'.

Let op: Freedom levert alleen over de netwerken waarop wij zijn aangesloten. We zijn bezig op steeds meer netwerken aan te sluiten. Houdt onze nieuwspagina of nieuwsbrief in de gaten om op de hoogte te blijven, zo weet je direct wanneer er bijvoorbeeld een glasvezel internetabonnement voor jouw adres beschikbaar komt.

Stap 2

(1) INTERNET

In het vak met het roze kader (1) tonen we welke snelheid Freedom maximaal kan leveren op jouw adres. Afhankelijk van de maximaal haalbare snelheid toont de website één of meerdere verbindingen.

  • Selecteer de gewenste verbindingssnelheid (2);
    De prijs van het abonnement is inclusief huur van een FRITZ!Box modem van Freedom. We hebben hiervoor gekozen omdat we ervan uitgaan dat de meeste mensen geen eigen modem hebben. Voor alle contracten geldt een minimale contractduur van 1 jaar. Daarna zijn de abonnementen maandelijks opzegbaar. De contractduur gaat in zodra je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Je gaat pas betalen vanaf het moment dat de verbinding tot stand is gebracht;
    Is de verbinding die je wilt bestellen een Pre-Order, dan krijg je dit ook in dit overzicht te zien.
  • Klik op de groene knop 'Hardware & Installatie'.

Stap 3

(2) HARDWARE & INSTALLATIE

Op deze pagina kies je welke hardware je nodig hebt voor het internet. Op basis van het adres dat je het opgegeven, tonen wij welk modem je nodig hebt voor je internetabonnement.

Kies je voor een huur- of een koop modem en weet je hoe je dit zelf moet installeren? Dan kun je ervoor kiezen geen monteur te nemen. Heb je een glasvezel aansluiting, dan raden we aan om wel een monteur te nemen.

Hier lees je wat de monteur allemaal doet

Stap 4

(3) TV VAN CANAL DIGITAAL

Op deze pagina maak je de keuze of je Televisie via Canal Digitaal wilt bestellen. Op de zenderlijst van Canal Digitaal vind je onder andere de volgende zaken:

  • Welke zenders er zitten in het pakket TV Compleet;
  • Welke zender je kan opnemen;
  • Welke zenders je kan terugkijken via Begin Gemist of TV Gemist;
  • Welke zenders er in HD worden uitgezonden.

Als je geen televisie wilt kijken via Canal Digitaal, ga dan door naar de volgende stap en klik op de roze knop <BELLEN>.

Wil je wel televisie kijken via Canal Digitaal, kies dan TV Standaard of TV Compleet

  • Maak vervolgens de keuze of je extra zenders wilt hebben. Wil je dat kies dan bovenop je abonnement voor 'Entertainment' of 'Ziggo Sport';
  • Maak de keuze hoeveel televisie ontvangers je nodig hebt. Als je een redelijk nieuwe SMART-TV hebt of een mediaspeler zoals bijv. een Chromecast, Apple TV of Nvidia Shield, kun je via de app van Canal Digitaal kijken en heb je geen extra TV-ontvanger(s) nodig. Lees er meer over op de pagina 'De verschillende vormen van televisiekijken'. 

Klik op 'BELLEN' en ga door naar het volgende scherm.

Stap 5

(4) BELLEN

Op deze pagina geef je aan of je Telefonie (VoIP) wilt bestellen of niet.

Wil je geen telefonie, selecteer dan 'GEEN TELEFONIE' en klik op de groene knop 'GEGEVENS'.

Wil je wel Telefonie bestellen, maak dan een keuze tussen:

  • Freedom Bellen Basis
  • Freedom Bellen Vrij NL

Wil je je huidige telefoonnummer behouden? Maak een keuze en vul eventueel je huidige telefoonnummer in. Zo niet, kies dan voor een van de andere opties. Klik vervolgens op de groene knop 'GEGEVENS'.

Stap 6

(5) GEGEVENS

Wij koppelen graag je @freedom mail adres, heb je deze niet dan is dit het moment om een @freedom mail adres aan te maken.

- Heb je al een @freedom adres, vul dan je bestaande mail adres met wachtwoord in (1)
- Heb je nog geen @freedom adres, vul dan het gewenste mail adres in en het gewenste wachtwoord (2)

Hier geef je de gegevens op zoals je die wilt hebben op je Freedom contract.

  • Vul bij het contact nummer een mobiel telefoonnummer in. Dat hebben we nodig als je je wachtwoord moet resetten (3);
  • Vul bij het contact e-mail adres een e-mail adres in dat je leest (4).
  • Wil je een ander adres op de factuur vermelden of een andere naam? Klik dan <Ander factuuradres> aan en vul de gegevens in (5).
  • Wil je de Hardware op een ander adres laten bezorgen? Klik dan <Installatiepakket bezorgen op een ander adres> aan en vul de gegevens in (6).

Ben je een Zakelijke Klant: (A)

  • Vul bij bedrijfsnaam (x) je bedrijfsnaam in
  • Vul bij KVK nummer (y) je KVK nummer in
  • Vul bij BTW nummer (z) je BTW nummer in

Overstapservice (7)

Als je gebruik wilt maken van de overstapservice. Kun je hier selecteren welke provider je huidige provider is waarvandaan je zou willen overstappen. Wil je geen gebruik maken van de overstapservice, dan kun je dat hier ook aangeven.

Wensdatum voor aansluiting

  • Je vult hier de wensdatum in, je krijgt nadat je de bestelling hebt geplaatst een e-mail met de daadwerkelijke aansluitdatum (8);
  • Zeg je provider pas op, nadat je van ons een melding per e-mail hebt gekregen dat je je huidige provider kan opzeggen.

Klik vervolgens op de roze knop 'Volgende Stap'.

Stap 7

(6) CONTROLEREN EN BEVESTIGEN

Hier controleer je alles wat je gaat bestellen.

Neem deze gegevens goed door, je gaat een contract aan en achteraf wijzigingen doorvoeren is niet altijd mogelijk!

  • Heb je een foutje gemaakt? Klik op VORIGE STAP. Je gaat een pagina terug en kunt je wijzigingen doorvoeren;
  • Je kunt teruggaan bij alle stappen om je bestelling aan te passen.

Alle gegevens goed ingevuld?

  • Klik dan hier (1) als je de nieuwsbrief wilt ontvangen;
  • Klik dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden (nadat je deze natuurlijk gelezen hebt) (2);
  • Klik op de roze knop 'BEVESTIG'.

Stap 8

We zijn bijna klaar...

Als je deze pagina bent tegengekomen dan heb je zojuist de bestelling gedaan. Welkom bij Freedom Internet!

Op deze pagina kun je op de roze knop <NAAR BETALING> klikken om direct de machtiging digitaal af te geven. Let op: heb je ons eerder al een machtiging afgegeven, dan is deze stap niet voor jou van toepassing.

Je krijgt per e-mail direct een mail binnen met het overzicht wat je besteld hebt.

Geen tijd om direct het e-mandaat te tekenen? Geen nood! Dan mailen we je op een later tijdstip met een mail 'e-mandaat automatische incasso' die je nog moet invullen. Je gaat dan nogmaals akkoord met onze algemene voorwaarden. Pas daarna is je bestelling helemaal compleet. Freedom gaat je bestelling in orde maken en begeleidt je via e-mail tijdens dit proces.

Stap 9

Heb je hulp nodig bij het bestellen? Stuur dan een mail naar helpdesk@freedomnet.nl
Team Freedom Internet helpt je graag!

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.