CRC-fouten zijn fouten in de verbinding die het modem niet kan herstellen. Je kunt controleren of je deze CRC fouten hebt door te gaan naar de web interface van de FRITZ!Box. Dit is alleen in te zien op internetverbindingen via het kopernetwerk.
De FRITZ!Box staat standaard ingesteld in het Engels. In deze handleiding tref je daarom de Engelse benamingen. Mocht je de FRITZ!Box ingesteld hebben in het Nederlands, kijk dan naar de woorden tussen haakjes.
Stap 1
Om in te loggen op je FRITZ!Box ga je naar http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/.
Log in met het wachtwoord dat op je FRITZ!Box staat. Kijk op de onderzijde of achterzijde van je modem naar 'FRITZ!Box Password' met daaronder een bestaand Engels woord met cijfers. Gebruik dat wachtwoord om in te loggen.
Let op: Krijg je een melding in je browser bij het inloggen op de FRITZ!Box waarin staat dat je wachtwoord onderschept zou kunnen worden of dat de verbinding niet beveiligd is, geen paniek! Deze boodschap krijg je standaard bij het inloggen op de FRITZ!Box.
Stap 2
Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Internet’.
Stap 3
Klik op ‘DSL information’ (DSL informatie).
Stap 4
Klik op het tabblad ‘DSL’.
Stap 5
Controleer de waardes bij ‘Not Remediable Errors’ (Niet herstelbare fouten).
Heb je hier meer dan 20 CRC-fouten staan in de laatste 15 minuten? Dan kan dit het probleem zijn. Dit kan twee oorzaken hebben:
- Slechte bekabeling, een slecht aansluitpunt van KPN of het modem zelf. Dit is op te lossen door de bekabeling te vervangen en het modem eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
- Er zijn stroomnetwerkadapters in de buurt van het modem aangesloten. Klik hier voor de vervolgstappen.
Zit het probleem hier niet in? Neem dan contact op met de helpdesk per mail via helpdesk@freedomnet.nl of per telefoon via 088-0115666.