Niets is zo vervelend als spam. Hiervoor heeft Freedom een spamfilter, waardoor berichten die als spam worden gemarkeerd ook in jouw spamfolder (junk/reclame/ongewenste e-mail) terecht komt.
Soms wordt een mailtje alleen niet aangezien als spam of wil je juist dat het spamfilter wat minder berichten als spam markeert. Dit is aan te passen in de MIJNfreedom omgeving.
Stap 1
Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres dat je hebt gekregen bij het aanvragen van je internetabonnement van Freedom (@freedom.nl e-mail adres). Ben je nog nooit ingelogd of ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je je wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen.
Bekijk ook de pagina "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" voor instructies.

Stap 2
Let op! Controleer of je bent ingelogd met het e-mail account waarvoor je het spamfilter wilt aanpassen. Je kunt boven het menu (onder het Freedom logo) zien met welk account je ingelogd bent

Stap 3
Klik op 'Mijn mailbox' (1) en hierna op 'Spamfilters' (2)

Stap 4
Je krijgt nu de spamfilter instellingen te zien. Hier kun je 3 zaken aanpassen:
- Spamscore
- Nooit als spam markeren
- Altijd als spam markeren
Lees de tekst bij de optie goed door, zodat het duidelijk is waarvoor deze instelling dient en hoe je deze het beste kunt gebruiken.
Als voorbeeld zijn er een aantal domeinen ingevuld in de afbeelding bij deze stap.
Vul de gegevens in die je wilt toevoegen of pas de spamscore aan.

Stap 5
Klik op de knop 'Opslaan' bij het veld om de aangepaste instellingen op te slaan.