Naar de inhoud Naar het menu

Hoe stap ik naadloos over, zonder downtime?

Als je overstapt, wil je daar zo min mogelijk last van hebben. Je kunt hiervoor gebruikmaken van de Freedom overstapservice. In dat geval zegt Freedom je internetabonnement op bij je huidige provider.

Wanneer je er tijdens het bestelproces voor kiest geen gebruik te maken van de Freedom overstapservice, dan dien je zelf een paar stappen te doorlopen. Hieronder vertellen we je hoe je slim overstapt zonder uren internetverbinding te verliezen. Er zijn twee scenario's, bekijk hieronder welke voor jou van toepassing is. 

Scenario 1: Je stapt over binnen dezelfde techniek (van glas naar glas, van dsl naar dsl)

  • Internet: met je aanvraag beëindigt automatisch je internetabonnement bij je huidige internetprovider (controleer voor de zekerheid of jouw huidige provider dit ook correct heeft doorgekregen, nadat je een e-mail hebt ontvangen met de datum Freedom gaat leveren).
  • Telefoon: wanneer je je telefoonnummer meeneemt wordt ook het telefonieabonnement bij je huidige provider beëindigd.
  • E-mail, hosting en andere diensten: deze diensten zeg je zelf op. Het juiste moment om dit te doen is zodra je de bevestigingsmail van Freedom hebt ontvangen met de opleverdatum van je nieuwe abonnement. Die datum neem je dan als leidraad voor de opzegging.

Scenario 2: Je stapt over naar een andere techniek (bijv. van kabel naar dsl/glas, van dsl naar glas of van glas naar regionaal glas)

  • Je maakt gebruik van de overstapservice: Hiermee zegt Freedom het contract op bij je huidige internetprovider. We geven de datum door waarop we weten dat je internet van ons krijgt, zodat je eventuele downtime minimaal is. Indien je een zakelijk abonnement hebt, dan kun je geen gebruikmaken van de overstapservice. 
  • Je maakt geen gebruik van de overstapservice: Met de overstap wordt er door Freedom niets opgezegd bij je huidige provider. Je dient zelf je huidige internetdiensten op te zeggen. Om dubbele kosten te voorkomen, adviseren wij je om je Freedom abonnement altijd met een wensdatum te bestellen die één maand in de toekomst ligt. Die datum gebruik je dan om bij je huidige provider je diensten op te zeggen. Een voorbeeld opzegbrief kun je o.a. downloaden bij ACM consuwijzer.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.