Wanneer je e-mail geblokkeerd is ontvang je daarover een e-mail op je contact e-mailadres dat bekend is bij Freedom. Je ziet hieronder een voorbeeld van die e-mail.
Voorbeeld e-mail
Beste [naam],
De uitgaande e-mail (SMTP-Server) van het e-mailaccount [naam mailbox] is automatisch geblokkeerd omdat ons filtersysteem aanwijzingen van mogelijk misbruik heeft gedetecteerd. Het systeem geeft aan dat er in korte tijd meerdere e-mails zijn verstuurd die op spam lijken.
Vanwege deze blokkade kun je op dit moment geen e-mails verzenden via een e-mailprogramma. Je kunt je e-mailaccount weer activeren door het wachtwoord te wijzigen. Je vindt de instructies hierover op onze Helpdeskpagina: https://helpdesk.freedom.nl/ik-ben-mijn-wachtwoord-vergeten
Met vriendelijke groet,
Team Freedom
Heb je geen e-mail gehad, maar vermoed je toch dat jouw e-mail geblokkeerd is? Je kunt dit zelf als volgt controleren.
Stap 1
Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres waarvoor je instellingen wilt aanpassen. In de meeste gevallen is dit het hoofd @freedom.nl e-mail adres die je hebt gekregen of hebt aangevraagd bij de bestelling van de internetverbinding.
Zijn er instellingen die je wilt aanpassen voor een e-mail account? Log dan met het e-mail adres voor dit e-mail account in en het wachtwoord wat je hiervoor hebt.
Wachtwoord vergeten?
Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je het wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen. Instructies voor het wijzigen van je wachtwoord kun je vinden op de pagina: Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Stap 2
Je ziet in de banner bovenin dat er een SMTP block is direct na het inloggen. Deze verdwijnt na een aantal seconden.