Naar de inhoud Naar het menu

Hoe weet ik of mijn e-mail is geblokkeerd?

Wanneer je e-mail geblokkeerd is ontvang je daarover een e-mail op je contact e-mailadres dat bekend is bij Freedom. Je ziet hieronder een voorbeeld van die e-mail. 

Voorbeeld e-mail

Beste [naam],

De uitgaande e-mail (SMTP-Server) van het e-mailaccount [naam mailbox] is automatisch geblokkeerd omdat ons filtersysteem aanwijzingen van mogelijk misbruik heeft gedetecteerd. Het systeem geeft aan dat er in korte tijd meerdere e-mails zijn verstuurd die op spam lijken.

Vanwege deze blokkade kun je op dit moment geen e-mails verzenden via een e-mailprogramma. Je kunt je e-mailaccount weer activeren door het wachtwoord te wijzigen. Je vindt de instructies hierover op onze Helpdeskpagina: https://helpdesk.freedom.nl/ik-ben-mijn-wachtwoord-vergeten

Met vriendelijke groet,

Team Freedom

Heb je geen e-mail gehad, maar vermoed je toch dat jouw e-mail geblokkeerd is? Je kunt dit zelf als volgt controleren. 

Stap 1

Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres dat je hebt gekregen bij het aanvragen van je internetabonnement van Freedom (@freedom.nl e-mail adres). Ben je nog nooit ingelogd of ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je je wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen.

Bekijk ook de pagina "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" voor instructies. 


Stap 2

Je ziet in de banner bovenin dat er een SMTP block is. 

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.