Naar de inhoud Naar het menu

Ik heb een eigen mailserver en krijg geen mail van Microsoft over mijn IP-adres

Kun je niet naar een e-mailadres mailen die van Microsoft is? Bijvoorbeeld een adres met @hotmail.com, @live.nl of @msn.com. Vaak gaat krijg je in dit geval de melding dat het als 'spam' wordt gezien en het IP-adres geblokkeerd is. Je ziet dan de volgende melding:

550 5.7.1 Unfortunately, messages from [IP-adres] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150).

Dit betekent dat Microsoft e-mailverkeer vanaf jouw IP-adres of een onderdeel van het blok tegenhoudt. Microsoft doet dit bijvoorbeeld omdat de gebruiker van het Microsoft-account een e-mail markeert als spam. Hierdoor gaat Microsoft het automatisch blokkeren. 

Wanner alleen jouw IP-adres wordt geblokkeerd kan je gebruikmaken van deze link: https://sender.office.com/. In verloop van tijd zal Microsoft de e-mail weer accepteren. Zolang je dit probleem ervaart, kan je het beste mailen naar een ander e-mailadres of gebruikmaken van https://webmail.freedom.nl.

Mocht je deze melding vaker krijgen, kijk dan ook eens of jouw reverse DNS record goed staat ingesteld. Hoe je deze kunt instellen kun je vinden op de volgende link: reverse DNS instellen.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.