Naar de inhoud Naar het menu

Ik kan niet bellen en niet gebeld worden

Wanneer je niet kan bellen of gebeld kan worden, kan dit verschillende oorzaken hebben. Ga eerst na of je geen gesprekken kan ontvangen (gebeld kan worden) of dat je geen uitgaand gesprekken kan opzetten (iemand anders kunt bellen). Wanneer je niet kan bellen én niet gebeld kan worden, doorloop dan de stappen op deze pagina.

Kun je wél bellen, maar niet gebeld worden of kun je niet bellen maar wél gebeld worden? Klik dan op een van onderstaande handleidingen:

  1. Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. 
  2. Ik kan niet bellen maar wel gebeld worden. 

De FRITZ!Box staat standaard ingesteld in het Engels. In deze handleiding tref je daarom de Engelse benamingen. Mocht je de FRITZ!Box ingesteld hebben in het Nederlands, kijk dan naar de woorden tussen haakjes.

Stap 1

Ben je net overgestapt? Dan kan het zijn dat het telefoonnummer nog niet bij ons staat geregistreerd. Dit gebeurt op de dag van levering rond 11.00 uur.

Stap 2

Controleer of je telefoonnummer goed ingesteld staat op de FRITZ!Box. Om dit te controleren, volg je de instructies ‘Telefoonummer instellen’ instructie.

Stap 3

Controleer of jouw telefoonapparaat verbonden is met de FRITZ!Box. 

Heb je een bekabelde telefoon? Controleer dan of jouw telefoon verbonden is via de ‘FON 1’ of ‘FON 2’ poort.

Heb je een draadloze telefoon (DECT-telefoon)? Zorg dan dat je headset een basisstation heeft. Soms is dit van het apparaat zelf en soms kan je deze direct met de FRITZ!Box verbinden. Je kunt de instructies nalopen voor het aanmelden van een draadloze telefoon. 

Stap 4

Ga na of in de FRITZ!Box jouw telefoonapparaat ‘Incoming’ (Inkomende oproepen) toegewezen krijgt. Dit kun je achterhalen door in te loggen op de FRITZ!Box via http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/. Onder ‘Telephony’ (Telefonie) staat ‘Telephony Devices’ (Telefoonapparaten). Ga na of achter jouw apparaat onder ‘Incoming’ (Telefoonnummer inkomend) jouw telefoonnummer staat of ‘all’ (alle). Staat er ‘all’ (alle), wijzig dit dan in jouw telefoonnummer.

Stap 5

Controleer of je het gesprek kunt zien in het VoIP Portaal. Ga naar https://voip.freedom.nl/ en log in met jouw gegevens. Druk in het menu aan de linkerkant op ‘Calls’ (Gesprekken). Wanneer er veel gesprekken staan, vul dan aan de rechterkant het telefoonnummer in van het gesprek dat je zoekt.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.