Naar de inhoud Naar het menu

Mijn website werkt nog niet na de verhuizing van het domein

Er kunnen een heel aantal redenen zijn waarom je website nog niet werkt na de verhuizing van een domein. We hebben de meest voorkomende oorzaken hieronder voor je op een rijtje gezet: 

Bij een verhuizing van het domein gaat niet de ‘DNS-zone’ mee. Dat wil zeggen, alle records worden niet meegenomen. Deze moeten opnieuw ingesteld worden. Je vindt de instructies op de pagina "Hoe wijzig ik de DNS-records voor mijn domein?". 

De records staan goed, maar je krijg nog steeds het oude record te zien. Dit komt door de TTL (Time-To-Live). De records worden tijdelijk opgeslagen in ‘Caching Name Server’. Hoelang ze worden opgeslagen wordt verteld in de TTL. Dat is minimaal 1 minuut tot maximaal 1 dag. Wanneer het record eenmaal gecachet is kan dit niet gewijzigd worden. Zorg dat je voor de verhuizing de TTL op een korte tijdsduur zet. Wijzig deze na de verhuizing weer naar een langere duur.

Controleer of het domein al echt verhuist is. Dat doe je via een ‘whois’ of door het bij de top-level domeinhouder te controleren. Je kunt dit voor .nl domeinen bijvoorbeeld doen bij https://sidn.nl.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.