Geef tijdens het bestelproces aan dat je gebruik wilt maken van de overstapservice en Freedom zegt je internetdiensten voor je op*. zodat je naadloos overstapt van je huidige provider naar Freedom Internet. Je hoeft in dat geval je huidige internetabonnement niet meer zelf op te zeggen. De datum is goed afgestemd tussen jouw huidige en nieuwe provider en je wordt bovendien niet geconfronteerd met mogelijk dubbele facturen.
De overstapservice is een dienst van vereniging Coin, waarbij verschillende providers zijn aangesloten. Die providers hebben een overeenkomst getekend waarin is afgesproken dat zij voor elkaar een abonnement mogen opzeggen om het voor de klant zo eenvoudig mogelijk te maken indien de klant dit wenst. De aangesloten providers moeten echter wel rekening houden met de opzegtermijn van een maand. Wanneer je ervoor kiest om Freedom jouw internetabonnement op te laten zeggen, is de opzegdatum minimaal vier weken nadat je bij ons hebt besteld.
* Hiermee bedoelen we dat Freedom alleen diensten opzegt die aan het internetabonnement verbonden zijn, zoals internet, VoIP (bellen via internet) en televisie over koper of glasvezel. Maak je bijvoorbeeld gebruik van Digitenne of satelliet tv, dan valt dat hier niet onder en dien je dit zelf op te zeggen.
Hieronder lees je de antwoorden op de veelgestelde vragen over Freedom Overstapservice.
Wordt Digitenne ook voor mij opgezegd met de overstapservice?
Ik heb meerdere internetabonnementen op één bankrekening, wat nu?
Vanaf welke datum zegt Freedom mijn abonnement op bij mijn huidige provider?
Geldt de overstapservice ook voor andere diensten zoals hosting en een mobiel abonnement?
Kan ik elk moment overstappen?
Kan ik ook gebruikmaken van de overstapservice wanneer ik ga verhuizen?
Kan ik ook gebruikmaken van de overstapservice, wanneer ik een zakelijk abonnement heb?