Naar de inhoud Naar het menu

Hoe stel ik Windows Mail in op je laptop of computer?

Volg het stappenplan hieronder. De instellingen zijn hetzelfde voor zowel een @freedom.nl als een @eigendomein.nl e-mailaccount. In de voorbeelden gaan we uit van een @freedom.nl e-mailaccount. Voor je eigen domein vervang je het @freedom.nl e-mailaccount voor het e-mailaccount van je eigen domein.

Stap 1

Open Windows Mail en klink aan de linkerkant op 'Accounts'.

Stap 2

Kies aan de rechterkant voor 'Account toevoegen'.

Stap 3

Kies voor de optie 'Geavanceerde configuratie'.

Stap 4

Kies voor 'Internet e-mail'.

Stap 5

Vul de volgende gegevens in:

  • E-mailadres: het e-mailadres dat je wilt instellen.
  • Gebruikersnaam: het e-mailadres dat je wilt instellen.
  • Wachtwoord: het wachtwoord van dat e-mailadres.
  • Accountnaam: De naam van dit account.
  • Berichten verzenden met deze naam: Vul de naam in waarmee je mail wilt versturen. LET OP: Deze naam zal zichtbaar zijn voor de ontvangende partij wanneer je een mail verstuurt.
  • Server voor inkomende e-mail: imap.freedom.nl.
  • Accounttype: IMAP4.
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.freedom.nl.

Zorg dat de volgende opties zijn aangevinkt:

  • Uitgaande server vereist verificatie.
  • Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail.
  • SSL vereisen voor inkomende e-mail.
  • SSL vereisen voor uitgaande e-mail.

Klik vervolgens op 'Aanmelden'. De gegevens worden nu gecontroleerd en je e-mailadres is ingesteld als alles goed ingevuld is.

Wil je meerdere e-mailadressen toevoegen? Volg dan de stappen opnieuw.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.