Naar de inhoud Naar het menu

Ik ga verhuizen, hoe kan ik dit doorgeven?

Wanneer je gaat verhuizen dan kan het zijn dat je graag je internetabonnement van Freedom meeneemt. Volg dan onderstaande stappen.

Blijf je op hetzelfde adres wonen, maar wil je overstappen van bijvoorbeeld koper- naar glasvezelinternet. Dit wordt ook wel een 'Tech change' genoemd, hiervoor verwijzen we je naar de handleiding: Hoe kan ik naar een andere techniek op mijn adres overstappen?

Je dient de aanvraag in door de volgende stappen te doorlopen.

Goed om te weten:

  • Ga je verhuizen naar een nieuw adres, geef je dit dan minimaal een maand van te voren door. 
  • Bij een verhuizing naar een nieuw adres, dan loopt je huidige contract door.
  • Je huidige FRITZ!Box modem dien je mee te nemen indien je hetzelfde soort internetabonnement neemt op je nieuwe adres, bijvoorbeeld wederom een DSL internetabonnement. Ga je naar een andere techniek (bijvoorbeeld glasvezel), dan krijg je de optie om een ander modem te kopen of huren.
  • Kies je voor een nieuw modem, zorg dan dat je je oude modem terugstuurt, zodra je abonnement op je oude adres af is gelopen. Je krijgt de retour gegevens per mail opgestuurd wanneer we de hardware terug verwachten.
  • Wanneer je naar glasvezel overstapt, krijg je een aansluitset toegestuurd.
  • Het kiezen van installatieservice is niet mogelijk bij gebruik van een eigen modem/router.
  • Een regionaal telefoonnummer kan je niet meenemen naar een andere regio. Een 020-nummer (Amsterdam), kun je bijvoorbeeld niet mee verhuizen naar Utrecht (030-nummer).
  • Let op: je krijgt nieuwe IP-adressen. 

Neem ook vooral onze algemene voorwaarden door. In artikel 16 tref je meer informatie over verhuizen.

Wil je van onderstaand proces afwijken? Onderaan deze pagina tref je meer informatie.

Stap 1

Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres dat je hebt gekregen bij het aanvragen van je internetabonnement van Freedom (@freedom.nl e-mail adres). Ben je nog nooit ingelogd of ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je je wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen.

Bekijk ook de pagina "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" voor instructies. 


Stap 2

Je komt op de pagina 'Welkom' terecht en ziet onder andere jouw huidige adres staan. Achter dit adres staat 'Verhuizen'. Klik hierop.

Stap 3

Vul jouw nieuwe postcode in (1), om te controleren of op jouw nieuwe adres Freedom internet beschikbaar is. Daarnaast verschillen de prijzen en netwerken per regio, het kan daarom zijn dat je op jouw nieuwe adres een andere prijs betaald.

Klik op 'Check beschikbaarheid' (2) om de beschikbaarheid op je nieuwe adres te controleren.

Stap 4

Kies het abonnement dat beschikbaar is op jouw nieuwe adres.

Let op: Bij een pre-order kan het even duren voordat je een geplande opleverdatum ontvangt. Wees gerust, deze krijg je automatisch van ons wanneer wij deze van de netwerkleverancier krijgen. Wanneer het abonnement wat jij kan krijgen een pre-order is, staat het bij de abonnementskeuze op de bestelpagina.

Klik op 'Volgende stap' wanneer je jouw keuze gemaakt hebt.

Stap 5

Je krijgt nu de keuze over de hardware die je wilt gebruiken (1) en of je een installatie monteur wilt hebben voor de installatie op je adres (2).

Hardware
Je krijgt nu in het keuzemenu een aantal opties waar je uit kunt kiezen. Tips bij het kiezen:

  • Heb je een geschikt modem op de huidige verbinding en kan die mee naar de volgende verbinding? Kies dan voor de optie "Ik blijf mijn huidige Freedom huur modem gebruiken". Je kunt dan op de dag van de oplevering van de nieuwe verbinding het oude modem (laten) installeren.
  • Wil je de oude verbinding nog een tijdje gebruiken terwijl de nieuwe verbinding ook werkt? Dit noemen we een overlap. Het is dan handig om een modem bij te huren of kopen. Je betaald tijdens deze overlap dan voor beide verbindingen en beide modems.
  • Wanneer er meerdere modellen FRITZ!Box beschikbaar zijn om te huren of kopen, kun je kiezen welk model je wilt huren/kopen.

Monteur
Wil je een monteur bij de installatie? Dit is alleen mogelijk in combinatie met een door Freedom ondersteund modem. Kies je voor gebruik van eigen hardware, dan zal de optie voor een installatiemonteur niet beschikbaar zijn.

Klik op 'Volgende stap' wanneer je jouw keuze gemaakt hebt.

Stap 6

Vul de gegevens in.

Kies bij het bezorgadres het adres waarop je jouw nieuwe modem of aansluit-set wilt ontvangen en selecteer de datum dat je wenst dat de nieuwe verbinding opgeleverd moet worden.

Tien dagen voor de geplande opleverdatum sturen wij een seintje naar onze partner om de apparatuur te verzenden. Zodra het pakket is verstuurd, krijg je van ons een e-mail met een track & trace code.

Controleer de gegevens goed en klik op 'Volgende stap'

Stap 7

Controleer de gegevens goed en kies of je de Freedom nieuwsbrief wilt ontvangen.

Klik op 'Bevestig en machtig voor incasso' om de bestelling te voltooien en de machtiging digitaal te tekenen.

Hoe gaat het verder?

Uitleg over het verhuisproces:

  • Je krijgt een bevestiging van je nieuwe aanvraag. Hierop staat alleen informatie over internet, het modem en de installatieservice. De overige diensten zoals televisie, bellen etc. worden automatisch meegenomen en kun je niet wijzigen.
  • Technisch wordt er nu een nieuwe verbinding aangevraagd.
  • Als de aanvraag wordt afgerond wordt alles pas administratief verwerkt. Ook de facturatie start dan pas op het nieuwe adres. Hierover krijg je een e-mail.
  • De opzegging van de oude verbinding start op datum na afronding van de aanvraag. Hierover krijg je een e-mail met de technische opzegdatum. Deze kan afwijken van de opzegdatum die wij hanteren.
  • Wanneer er een overlap is van je oude en nieuwe internetabonnement, dan wordt er dubbel gefactureerd.

Wil je van het proces afwijken omdat...

  • ... je een FRITZ!Box hebt gekocht, maar je wel gebruik wilt maken van de installatieservice.
  • ... je je oude verbinding langer wilt behouden.
  • ... je overlap wilt met andere diensten.
  • ... je naar een andere regio met een ander netnummer verhuist, maar toch telefonie wilt behouden?

Doe dan eerst de wijziging en reageer door te antwoorden op de orderbevestiging met jouw wensen, dan hebben wij gelijk alle gegevens bij de hand. Zorg dat je duidelijk beschrijft wat je situatie is en waar je naartoe wilt. Stuur daarnaast ook onderstaande informatie toe, ter verificatie.

  • Het Freedom e-mailadres;
  • Het klantnummer (Fxxxxxxx) (te vinden op de homepagina van MIJNFreedom of op je contract);
  • Het postcode en huisnummer van je huidige internetabonnement.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.