Wanneer ontvang ik mijn hardware?
Tien dagen voor de oplevering van jouw verbinding, sturen wij de hardware naar je toe. We e-mailen je een Track en Trace code zodat je de zending kunt volgen.
Ik kan het E-mandaat niet tekenen, wat nu?
Wanneer komt de monteur?
Uiterlijk vijf dagen voor de oplevering krijg je een uitnodiging van onze monteurspartij om een afspraak te maken met de monteur. Deze versturen zij naar het contact e-mailadres dat je hebt opgegeven. Het kan ook zijn dat onze monteurs telefonisch contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.
Kijk hier wat de monteur bij je komt doen
Zijn er kosten aan verbonden, wanneer je de snelheid van je glasvezel abonnement wijzigt?
Je kunt in de meeste gevallen kosteloos de snelheid van je internetabonnement wijzigen. Mogelijk is het nodig opnieuw een monteur te laten komen, omdat je van techniek wisselt. Neem vooral contact met ons op om samen met ons uit te zoeken wat de voorwaarden en de kosten zijn.
Afhankelijk van de keuze die je maakt (een up- of downgrade) worden de kosten van je abonnement omhoog of omlaag bijgesteld.
Wanneer kan ik mijn huidige internet abonnement opzeggen?
Op het moment dat je van ons de e-mail hebt ontvangen met je plandatum kun je bij je huidige provider opzeggen.
Waarom wordt het domein freedomnet.nl gebruikt?
We gebruiken het domein freedomnet.nl om al onze (interne) bedrijfsdiensten te hosten. We willen de mailadressen van onze klanten en van het bedrijf Freedom Internet gescheiden houden. We gebruiken daarom helpdesk@freedomnet.nl voor onze helpdesk. Bovendien is freedom.nl ons in bruikleen gegeven door Bits of Freedom (BoF). Als we ons niet aan onze doelstellingen houden, kan BoF deze domeinnaam terugeisen.
Ik heb Freedom Bellen besteld, wanneer krijg ik mijn inloggegevens?
Vijf dagen voor de oplevering van jouw verbinding sturen wij jou twee verschillende e-mails met daarin gegevens om in te loggen voor de VoIP-omgeving.
Leveren jullie ook NTU's voor de glasvezelverbindingen?
Freedom levert zelf geen NTU's (Network Termination Unit). Heb je een NTU? Dan is deze mogelijk geplaatst door je netwerkleverancier of ben je hier zelf verantwoordelijk voor.
NTU's die je van een vorige provider mee hebt genomen kan Freedom niet ondersteunen. Mocht jouw NTU defect gaan ben je ook zelf verantwoordelijk voor het vervangen hiervan wanneer je gebruik wilt maken van een NTU.
Uitzondering hierin zijn de NTU's die geplaatst worden door Glasvezel Helmond. Deze worden geplaatst door Glasvezel Helmond en zullen ook vervangen kunnen worden door Glasvezel Helmond.
(Voor ONT's (Optical Network Terminal) op GPON en XGSPON is dit anders geregeld. Hier wordt de hardware geregeld door de netwerkleverancier of door Freedom zelf.)
Ik heb al een internetabonnement bij Freedom maar zie dat ik een goedkoper abonnement kan krijgen op mijn adres
Freedom wil een zo voordelig mogelijk abonnement kunnen leveren. Zoals je in dit artikel kunt lezen kunnen de prijzen per gebied erg verschillen. Dat komt omdat we internet leveren over verschillende netwerken en belichters. De huur van zo’n netwerk verschilt per partij. Het zou daarom goed kunnen zijn dat we op een bepaald moment dankzij de koppeling met een nieuw netwerk, we een goedkoper abonnement kunnen leveren op jouw adres. Als dat het geval is zullen wij uiteindelijk iedereen migreren naar dit nieuwe netwerk. Dat kunnen we echter niet in een keer realiseren. Heb je gezien dat er op jouw adres al een goedkoper abonnement beschikbaar is, maar ben je nog niet overgezet? Lees in deze handleiding hoe je je abonnement kunt wijzigen.
Waarom moet ik de machtiging tekenen?
Door de machtiging te tekenen, is je abonnement bevestigd. Een machtiging is de verklaring waarmee je ons de bevoegdheid geeft om, zodra je abonnement start, het abonnementsgeld van je bankrekening af te schrijven.
Pre-order (voorinschrijving):
In het geval van een pre-order sturen we de netwerkleverancier een berichtje na het ontvangen van je machtiging, zodat zij glasvezel bij jou kunnen aanleggen. Wanneer je de machtiging niet afgeeft, wordt er dus ook geen glasvezel bij je aangelegd.
Waarom verifieert Freedom mijn gegevens, voor zij verder kunnen helpen?
Freedom geeft veel om jouw online privacy. Wanneer je ons een vraag stuurt waarvoor we jouw account erbij moeten pakken, dan zullen we dat pas doen op het moment dat we geverifieerd hebben dat jij het daadwerkelijk bent of dat jij iemand bent die zeggenschap heeft over het account. Het gaat om de volgende gegevens:
- Je postcode en huisnummer;
- Je klantnummer (Fxxxxxxx). Het klantnummer kan je vinden door met je hoofdaccount in te loggen op: https://mijn.freedom.nl/ .
- Je @freedom.nl e-mailadres van je hoofdaccount of het bij ons bekende contact e-mailadres.
Heb je een vraag en vermoed je dat we daarvoor jouw account erbij moeten pakken? Stuur dan samen met jouw vraag direct bovenstaande gegevens mee. Op die manier hoeven we je niet eerst weer terug te mailen met de vraag ons wat gegevens te sturen, voordat we je vraag kunnen behandelen. Dat scheelt tijd en helpt ons enorm!
Kan ik nog steeds gebruikmaken van de korting ‘betaal per jaar en ontvang 1 maandbedrag korting op je abonnement (m.u.v. TV en Bellen)’?
Ben je al klant en betaal je al per jaar, dan kun je dit gewoon blijven doen en behoud je de korting (1 maandbedrag korting op je abonnement, m.u.v. TV en Bellen). Ben je een nieuwe klant bij Freedom, dan geldt deze kortingsactie niet meer.