Naar de inhoud Naar het menu

Hoe kan ik naar een andere techniek op mijn adres overstappen?

Wil je een hogere snelheid door over te stappen van DSL naar glasvezel? Dit wordt ook wel een 'Tech change' genoemd. Je mag onderstaande 'verhuisproces' doorlopen.

Je dient de aanvraag in door de volgende stappen te doorlopen.

Goed om te weten:

  • Je huidige FRITZ!Box modem dien je mee te nemen indien je hetzelfde soort internetabonnement neemt op je nieuwe adres, bijvoorbeeld wederom een DSL internetabonnement. Ga je naar een andere techniek (bijvoorbeeld glasvezel), dan krijg je de optie om een ander modem te kopen of huren.
  • Kies je voor een nieuw modem, zorg dan dat je je oude modem terugstuurt, zodra je abonnement op je oude adres af is gelopen;
  • Wanneer je naar glasvezel overstapt, krijg je een aansluitset toegestuurd.
  • Het kiezen van installatieservice is niet mogelijk bij een eigen modem/router.
  • Een regionaal telefoonnummer kan je niet meenemen naar een andere regio. Een 020-nummer (Amsterdam), kun je bijvoorbeeld niet mee verhuizen naar Utrecht (030-nummer).
  • Bij een wijziging van techniek krijg je een nieuwe jaarcontract.

Neem ook vooral onze algemene voorwaarden door. In artikel 16 tref je meer informatie over verhuizen.

Wil je van onderstaand proces afwijken? Onderaan deze pagina tref je meer informatie.


Stap 1

Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres dat je hebt gekregen bij het aanvragen van je internetabonnement van Freedom. Ben je nog nooit ingelogd of ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je je wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen.

Bekijk ook de pagina "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" voor instructies. 


Stap 2

Je komt op de pagina 'Welkom' terecht en ziet onder andere jouw huidige adres staan. Achter dit adres staat 'Verhuizen'. Klik hierop.

Stap 3

Vul jouw postcode in om te zien welke abonnementen beschikbaar zijn op jouw adres en wat deze kosten. 

Stap 4

Kies een van de abonnementen en doorloop de stappen van het bestelproces.

Kies bij het bezorgadres het adres waarop je jouw (eventueel) nieuwe modem of aansluit-set wilt ontvangen. Controleer de gegevens goed en rond het bestelproces dan af.

Let op: bij een pre-order kan het even duren voordat je een geplande opleverdatum ontvangt. Wees gerust, deze krijg je automatisch van ons wanneer wij deze van de netwerkleverancier krijgen.

Tien dagen voor de geplande opleverdatum sturen wij een seintje naar onze partner om de apparatuur te verzenden. Zodra het pakket is verstuurd, krijg je van ons een e-mail met een track & trace code.

Hoe gaat het verder?

Uitleg over het proces:

  • Je krijgt een bevestiging van je nieuwe aanvraag. Hierop staat alleen informatie over internet, het modem en de installatieservice. De overige diensten zoals televisie, bellen etc. worden automatisch meegenomen en kun je niet wijzigen.
  • Technisch wordt er nu een nieuwe verbinding aangevraagd.
  • Als de aanvraag wordt afgerond wordt alles pas administratief verwerkt. Ook de facturatie van je nieuwe abonnement start dan pas. Hierover krijg je een e-mail.
  • De opzegging van de oude verbinding start op datum na afronding van de aanvraag. Hierover krijg je een e-mail met de technische opzegdatum. Deze kan afwijken van de opzegdatum die wij hanteren.
  • Wanneer er een overlap is van je oude en nieuwe internetabonnement, dan wordt er dubbel gefactureerd.
    Heb je te veel betaald voor diensten, dan krijg je dit teruggestort na afronding van de opzegging.


Wil je van het proces afwijken omdat...

  • ... je een FRITZ!Box hebt gekocht, maar je wel gebruik wilt maken van de installatieservice.
  • ... je je oude verbinding langer wilt behouden.
  • ... je overlap wilt met andere diensten.

Stuur dan een e-mail met jouw wensen. Zorg dat je duidelijk beschrijft wat je situatie is en waar je naartoe wilt. Stuur daarnaast ook onderstaande informatie toe, ter verificatie.

  • Het Freedom e-mailadres;
  • Het klantnummer (Fxxxxxxx) (te vinden op de homepagina van MIJNFreedom of op je contract);
  • Het postcode en huisnummer van je huidige internetabonnement.

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.