Naar de inhoud Naar het menu

KPN sluit mijn DSL verbinding af. Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Wanneer binnenkort of over enige tijd bij jou de DSL-verbinding wordt afgesloten door KPN en je klant bent bij Freedom, dan heb je hierover een e-mail ontvangen met verdere instructies. Wil je je abonnement wijzigen naar een glasvezel internetabonnement bij Freedom, dan kun je de onderstaande stappen volgen. 

Goed om te weten, voor je de stappen doorloopt:

  • Tijdens het bestelproces kun je zien of je jouw modem kunt behouden of dat je een nieuw modem moet huren of kopen. Kies je voor een nieuw modem, zorg dan dat je je oude modem terugstuurt, zodra je abonnement op je oude adres af is gelopen;
  • Je krijgt van ons i.v.m. je overstap naar glasvezel sowieso een aansluitset toegestuurd. 
  • We adviseren je om je aansluiting te laten monteren door een monteur. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.
  • Het kiezen van de installatieservice is niet mogelijk bij een eigen modem/router.
  • Twijfel je over de keuze van de snelheid, weet dan dat je de snelheid van je abonnement maandelijks kunt wijzigen. 

Neem ook vooral onze algemene voorwaarden door. 

Wil je van onderstaand proces afwijken? Onderaan deze pagina tref je meer informatie.

Stap 1

Log in op MIJNfreedom. Je gebruikersnaam is je e-mailadres dat je hebt gekregen bij het aanvragen van je internetabonnement van Freedom (@freedom.nl e-mail adres). Ben je nog nooit ingelogd of ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, zodat je je wachtwoord kunt instellen en vervolgens kunt inloggen.

Bekijk ook de pagina "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" voor instructies. 


Stap 2

Je komt op de pagina 'Welkom' terecht en ziet onder andere jouw huidige adres staan. Achter dit adres staat 'Verhuizen'. Klik hierop.

Stap 3

Vul jouw postcode in om te zien welke abonnementen beschikbaar zijn op jouw adres en wat deze kosten. 

Stap 4

Kies een van de abonnementen en doorloop de stappen van het bestelproces.

Kies bij het bezorgadres het adres waarop je jouw (eventueel) nieuwe modem of aansluit-set wilt ontvangen. Controleer de gegevens goed en rond het bestelproces dan af.

Let op: bij een pre-order kan het even duren voordat je een geplande opleverdatum ontvangt. Wees gerust, deze krijg je automatisch van ons wanneer wij deze van de netwerkleverancier krijgen.

Tien dagen voor de geplande opleverdatum sturen wij een seintje naar onze partner om de apparatuur te verzenden. Zodra het pakket is verstuurd, krijg je van ons een e-mail met een track & trace code.

Hoe gaat het verder?

Uitleg over het proces:

  • Je krijgt een bevestiging van je nieuwe aanvraag. Hierop staat alleen informatie over internet, het modem en de installatieservice. De overige diensten zoals televisie, bellen etc. worden automatisch meegenomen en kun je niet wijzigen.
  • Technisch wordt er nu een nieuwe verbinding aangevraagd.
  • Als de aanvraag wordt afgerond wordt alles pas administratief verwerkt. Ook de facturatie van je nieuwe abonnement start dan pas. Hierover krijg je een e-mail.
  • De opzegging van de oude verbinding start op datum na afronding van de aanvraag. Hierover krijg je een e-mail met de technische opzegdatum. Deze kan afwijken van de opzegdatum die wij hanteren.
  • Wanneer er een overlap is van je oude en nieuwe internetabonnement, dan wordt er dubbel gefactureerd.
    Heb je te veel betaald voor diensten, dan krijg je dit teruggestort na afronding van de opzegging.


Veelgestelde vragen

Vond je deze helpdesk-pagina nuttig?

Let op: we kunnen niet reageren op het bericht dat je hier achterlaat. Heb je een vraag of ontvang je graag een reactie? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl.