Duizenden klanten gingen je voor. In veel gevallen gaat dat naadloos. Blijf je op dezelfde techniek, dan is het zo gepiept. Zo hebben overstappers van bijvoorbeeld XS4ALL in 99.8% van de gevallen minder dan één minuut downtime (en als ze offline zijn, is dat meestal ergens tussen 0.00 en 6.00 uur ’s ochtends).
Stap 1 - Aanvragen
Check de beschikbaarheid op je adres, kies het gewenste abonnement en dien vervolgens je aanvraag in.
Heb je tijdens het bestelproces voor de overstapservice van Freedom gekozen, dan zeggen wij de internetdiensten bij je huidige provider voor je op.
Maak je geen gebruik van de overstapservice, dan kun je zodra je onze bevestiging van de opleverdatum binnen hebt, de opzegging bij je huidige provider in gang gaan zetten. Stel je bestelt op 1 januari 2024 een Freedom abonnement en kiest als wensdatum voor je nieuwe abonnement 1 februari 2024. Van ons ontvang je dan een e-mail met bevestiging dat je abonnement op 1 februari in gaat. Jij zegt je huidige internetverbinding op per 1 februari 2024.
Stap 2 - E-mailadres Freedom
Zodra je ons een digitale machtiging hebt gegeven (je ontvangt hier een mail over), kun je al gebruikmaken van de Freedom maildienst. Log in op de webmail of MIJNfreedom.
Hoe je (optioneel) moet stappen op een ander e-mailadres en hoe je je oude e-mail kunt meenemen leggen we uit in stap 5.
Stap 3 - Afspraak en hardware
Je ontvangt een week voor de opleverdatum een e-mail met track & trace (link om je pakketje te volgen) voor je hardware. Dit tenzij je je eigen apparatuur gebruikt, in dat geval ontvang je geen pakketje.
Indien je gebruikmaakt van de installatieservice, bekijk dan deze pagina voor meer informatie.
Stap 4 - Aansluiten
Op de gekozen dag sluit de monteur of jijzelf alles aan.
Stap 5 - Optioneel: De overstapservice gaat lopen
Maak je gebruik van een overstapservice. Dan zorgen wij ervoor dat op de dag van de installatie de verbinding bij de oude provider wordt opgezegd. Dit automatische proces gaat lopen op het moment dat de internetverbinding werkt.
Stap 6 - Optioneel: je e-mailadres van je huidige/oude provider vervalt
Gebruik je het e-mailadres van je huidige/oude provider (bijvoorbeeld een @xs4all e-mailadres), dan kun je die niet meenemen*. Je moet er dan rekening mee houden dat de mailtjes in dat mailaccount niet meegenomen worden en dus zullen verdwijnen op het moment dat je deze niet archiveert en exporteert. Wil je alle mailtjes van je oude e-mailadres meenemen naar je nieuwe e-mailadres? Bekijk dan hier de handleiding.
Hoe je zorgt voor een goede overstap als je een nieuwe e-mailadres neemt, vind je op deze pagina.
* Tenzij je daar in sommige gevallen los voor betaalt bij je huidige/oude provider. Dan kan je vaak het mailadres behouden.