Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoonnummer in een (online) telefoonboek wordt gezet?
Freedom biedt kwalitatief internet met de focus op privacy. Wij melden je niet aan voor papieren gidsen, online gidsen of nummerinformatie diensten. Als je je nummer behoudt, blijven de reeds geregistreerde vermeldingen onveranderd. Wil je het voor jezelf aanpassen, dan kun je dat zelf doen op mijnnummervermelding.nl.
Wat is VoIP?
Voor de dienst telefonie maakt Freedom gebruik van VoIP. VoIP staat voor ‘voice over internet protocol’ en dat betekent: bellen via de internetverbinding. Het bedrijf Voipgrid/Voys regelt de dienst telefonie voor Freedom en haar klanten.
Log in op het VOIP-portal via: https://voip.freedom.nl
Gebruik daarvoor:
- Gebruikersnaam: De VoIP-gebruikersnaam/Account ID
- Wachtwoord: Het VoIP-wachtwoord
Algemene instellingen die je nodig hebt om je telefoonnummer op een apparaat in te stellen.
- Gebruikersnaam: De VoIP-gebruikersnaam/Account ID
- Wachtwoord: Het VoIP-wachtwoord
- SIP server/proxy: sip.freedom.nl
- Telefoonnummer
Hoe luister ik mijn voicemail af?
Voicemail berichten krijg je per e-mail binnen. Je kunt ze
vervolgens afluisteren. Je kunt niet naar een telefoonnummer
bellen om je voicemail af te luisteren
Ik wil mijn FRITZ!dect systeem gewoon kunnen blijven gebruiken. Kan dat?
Jazeker. Het FRITZ!dect systeem van AVM kun je moeiteloos aansluiten op de FRITZ!Box-modems van Freedom. De handleidingen kun je vinden op de website van de producent AVM.
Is er een beperking van de beltijd?
Gesprekken worden na 4 uur automatisch afgebroken.
Ik heb Bellen Vrij NL, maar zie in het VoIP portaal wel kosten voor mijn gesprekken binnen Nederland
Dat klopt, op deze manier kun je altijd zien of de belbundel voor jou nuttig is of niet. We willen hier graag transparant over zijn.
Belbundels kun je elke maand per de eerste van de maand aan of uit te zetten. Lees hierboven bij 'Kan ik mijn Freedom Bellen abonnement wijzigen?' terug hoe je dat doet.
Hoe zet ik mijn voicemail uit?
Je kunt je voicemail niet zelf uitzetten. Wil je je voicemail uitzetten, neem dan contact op met de helpdesk via mail: helpdesk@freedomnet.nl of per telefoon: 088-0115666.
Geef in je mail of per telefoon de volgende gegevens door ter verificatie:
- Postcode en huisnummer;
- Het klantnummer (Fxxxxxxx);
- Het hoofdaccount, dat is je @freedom.nl e-mailadres of het bij ons bekende contact e-mailadres.
Kan ik de rinkeltijd van mijn telefoonnummer aanpassen?
Je kunt de rinkeltijd van je telefoonnummer niet zelf aanpassen. De rinkeltijd staat standaard op 42 seconden. Wil je dit wijzigen? Neem dan contact op met de helpdesk via mail: helpdesk@freedomnet.nl of per telefoon: 088-0115666.
Geef in je mail of per telefoon de volgende gegevens door ter verificatie:
- Postcode en huisnummer;
- Het klantnummer (Fxxxxxxx);
- Het hoofdaccount, dat is je @freedom.nl e-mailadres of het bij ons bekende contact e-mailadres.
Hoeveel gesprekken kan ik tegelijkertijd voeren?
Het aantal gesprekken wat je tegelijkertijd kunt voeren met 1 telefoonnummer hangt af aan de hardware die je gebruikt.
Voor de FRITZ!Box kun je op deze informatie terugvinden op de website van AVM op de pagina Maximaal aantal gesprekken via FRITZ!Box.